اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

کاهش شرکت‌کنندگان دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد

زمان نام‌نویسی در دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد پس از سه بار تمدید روز گذشته به پایان رسید. در زمان تعیین شده حدود 63 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند که این آمار نسبت به سال گذشته حاکی از کاهش 12 هزار نفری متقاضیان است.

کاهش شرکت‌کنندگان دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت وزارت ارشاد از 15 مردادماه کلید خورد که با توجه به درخواست‌های مؤسسات قرآنی زمان نام‌نویسی در این آزمون سه بار تمدید شد به طوری که روز گذشته ساعت 18 زمان ثبت‌نام در آزمون‌های قرآن و عترت ارشاد به پایان رسید.

حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی قرآن و عترت معاونت قرآن وزارت ارشاد با اشاره به تعداد متقاضیان شرکت در این آزمون اظهار داشت: در مهلت قانونی 62 هزار و 914 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

اصفهانی‌ها در صدر متقاضیان شرکت در آزمون قرآن ارشاد/ تهران در رتبه هفتم

وی با اشاره به استقبال خوب قرآن آموزان، مؤسسات و استان‌های مختلف از ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت، افزود: استان اصفهان با 6828 شرکت‌کننده در میان استان‌های کشور بیشترین ثبت‌نام را داشته است و استان‌های خراسان رضوی و یزد با 4475 و 4045 در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه استان تهران با 3105 داوطلب، در رتبۀ هفتم این جدول است، خاطر نشان کرد: در استان هرمزگان 289 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این استان نسبت به ثبت‌نام کنندگان سایر استان‌ها کمترین متقاضی را داشته است.

رشته حفظ قرآن بیشترین متقاضی را دارد

وی در ادامه به آمار ثبت‌نام کنندگان به تفکیک رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیشترین ثبت‌نام به ترتیب در رشته‌های حفظ قرآن کریم با  40 هزار و 953 نفر، ترجمه و مفاهیم با 16 هزار و 935 نفر، مفاهیم نهج‌البلاغه با 3260 نفر و تدبر در قرآن با 1766 نفر بوده است.

حضور پرشور بانوان در آزمون قرآن ارشاد

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به درصد شرکت‌کنندگان در این آزمون به تفکیک جنسیت و رده سنی نیز تصریح کرد: در مجموع کل داوطلبان، 82 درصد خواهران و 18 درصد برادران ثبت‌نام کرده‌اند؛ داوطلبان زیر 12 سال (شفاهی) 15 درصد و بالای 12 سال هم 85 درصد کل ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فارس، با وجود اینکه امسال بخش عترت نیز به این آزمون‌ها اضافه شده اما تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته رشدی نداشته است به طوری که سال گذشته 75 هزار نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند که با توجه به آمار اعلام شده متقاضیان شرکت در این آزمون، شاهد کاهش 12 هزار نفری متقاضیان شرکت در دوازدهمین دوره آزمون‌های قرآن و عترت هستیم.

انتهای پیام/ آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول