اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر آموزش معاونت قرآن ارشاد:

تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون قرآن و عترت ارشاد نام‌نویسی کرده‌اند

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از ثبت‌نام ۲۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب در آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا صبح امروز خبر داد.

تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون قرآن و عترت ارشاد نام‌نویسی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «علی پروانه» مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد  اظهار داشت: امسال دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت، در رشته‌های مفاهیم و حفظ قرآن، تدبر در قرآن و همچنین حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه در نظر گرفته شده است که تاکنون بیشتر افراد در رشته حفظ قرآن کریم اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه به تشریح آمار شرکت کنندگان دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت پرداخت و گفت: در رشته مفاهیم هشت هزار و 500 نفر، در رشته حفظ قرآن 13 هزار و 800 نفر، در رشته نهج البلاغه یک‌هزار و 500 نفر، در رشته تدبر در قرآن 650 نفر و در بخش طرح قرآنی 1448، یک‌هزار و 400 نفر تاکنون در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پروانه در بخش دیگری از این گزارش با اعلام اینکه در بین استان‌های کشور، استان سیستان‌وبلوچستان با تعداد دو هزار و 700 نفر متقاضی، بیشترین ثبت‌نام کننده را دارد، خاطر نشان کرد: پس از استان سیستان‌وبلوچستان، استان‌های اردبیل با دو هزار و 500 نفر، اصفهان با دو هزار و 200 نفر و خراسان رضوی با یک هزار و 700 نفر بیشترین آمار شرکت‌کننده را دارند که در این بین استان تهران با  یک‌هزار و 150 داوطلب، رتبه هفتم را در این جدول به خود اختصاص داده است.

مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در پایان با اشاره به استان‌هایی که کمترین میزان شرکت‌کننده در این آزمون را داشته‌اند، تصریح کرد: استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خراسان شمالی و البرز به ترتیب با 110، 111، 164 و 185 شرکت‌کننده در پایین جدول ثبت‌نام قرار دارند.

به گزارش فارس، دوازدهمین دوره آزمون قرآن و عترت وزارت ارشاد چهارم مهرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول