اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شکایت در دادگاه شیلی علیه جنایات «نتانیاهو»

فدراسیون فلسطینی تبارهای شیلی به همراه یکی از نمایندگان پارلمان این کشور شکایت خود را از جنایات وحشیانه نخست وزیر رژیم اسرائیل در دادگاه شیلی اعلام کردند.

شکایت در دادگاه شیلی علیه جنایات «نتانیاهو»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «هوگو گوتیرز» نماینده حزب کمونیستی پارلمان شیلی و فدراسیون فلسطینی تبارهای این کشور روز گذشته طی اعتراضاتی شکایت خود را علیه جنایات وحشیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه در دادگاه این کشور اعلام کردند.

خبرگزاری «لا‌ترسرا» در این خصوص نوشت: «گوتیرز» در طول سخنرانی خود در این خصوص ضمن محکوم کردن قتل‌عام مردم بی‌دفاع غزه خاطرنشان کرد: حس انسانیت ما نسبت به اقدامات و کشتار در حال وقوع غزه نمی‌تواند خاموش بماند؛ بمباران خانه‌های مردمی بی‌گناه، جنایتی علیه تمامی بشریت به شمار می‌رود.

وی در ادامه تصریح کرد: دنیا در حال حاضر در شرایطی نیست که کسی بودن فکر به عادلانه و منطقی بودن اقداماتش جرمی را مرتکب شود زیرا همه نسبت به پیامد‌ کاری که انجام می‌دهند باید پاسخگو باشند؛ من تقاضا دارم که حتما در مورد جنایات رژیم اسرائیل قضاوت جهانی صورت گیرد.

«گوتیرز» همچنین در سخنانش از مجامع قضایی بین‌المللی درخواست کرد که اقدامات چندین ساله رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار دهند.

این نماینده شیلیایی در بخشی از سخنرانی خود پیرامون بحث محاکمه این رژیم در دادگاه بین‌المللی تأکید کرد که اسرائیل در مجامع قضایی حضور نخواهد یافت و این مسئله‌ای است که ما در برابر عدالت جهانی در رابطه با آن شکایت داریم.

«گوتیرز» طی صحبت‌هایش عدالت واقعی و قابل قبول را رسیدگی به جنایات «آگوستو پینوشه» دیکتاتور شیلیایی توسط اسپانیا اعلام کرده و آن را نمونه‌ای از یک عدالت جهانی بر شمارد.

به گزارش فارس، شیلی یکی از بزرگترین کشورهای پذیرای جامعه عرب به شمار می‌رود؛ نزدیک به 300 هزار عرب ساکن در این کشور روز گذشته نسبت به کشته شدن بیش از 2 هزار فلسطینی بی‌گناه دست به اعتراض زده و خواستار قطع روابط دیپلماتیک شیلی با رژیم غاصب اسرائیل شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول