اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ارسال کمک‌های بشردوستانه شیلی به مردم غزه

دولت شیلی به منظور بهبود یافتن وضعیت مردم غزه که مورد حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند،کمک‌های بشر دوستانه خود را ارسال می‌کند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه شیلی به مردم غزه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، شیلی 150 هزار دلار و مقداری دارو را برای کمک به قربانیان نوار غزه که عمدتا بسیاری از کودکان و زنان بوده‌اند، ارسال می‌کند.

خبرگزاری «لا ترسرا» در این خصوص نوشت: وزارت خارجه شیلی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور اقدامات خشونت‌آمیز اسرائیل نسبت به مردم غزه را که باعث کشته شدن غیر‌نظامیان شده است را به شدت محکوم کرده و نگرانی خود را نسبت به وضعیت انسانی اسف‌بار مردم فلسطین که مورد تهاجمات نظامی رژیم تل آویو قرار گرفته‌اند ابراز کرده است.

طبق این بیانیه این کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی به آژانس سازمان ملل متحد و سازمان‌های تحت نظارت آن ارسال خواهد شد و همچنین داروها نیز به انجمن همبستگی بین‌المللی (اونادیکوم) و سازمان‌های غیر دولتی (ONG) به منظور حمایت از مردم فلسطین تحویل داده خواهد شد.

این بیانیه همچنین اعلام کرد که دولت شیلی در سال 2011 فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت و با حمایت و کمک خود از این کشور تعهد خود به دفاع از حقوق بشریت و قربانیان بی‌گناه جنگ‌ها را تایید می‌کند.

دولت شیلی همچنین از اسرائیل برقراری یک آتش‌بس را خواستار شد؛ تا با برقراری مذاکرات جدید به یک صلح پایدار دست یابند.

در سال 2009 در یک حمله مشابه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از 1400 کشته (عمدتا غیر نظامی) بر جای گذاشت، دولت شیلی کمک‌های بشردوستانه خود را به این منطقه محصور ساحلی ارسال کرد.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی از 7 جولای(16 تیر) حملات هوایی متجاوزانه خود را در برابر نوار غزه در پیش گرفته که تاکنون بیش از 500 کشته و 3 هزار و 150 مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول