اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طی تظاهراتی

شیلیایی‌ها خواستار قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی شدند

مردم شیلی طی تظاهراتی خواستار اتمام هرچه سریعتر قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه و قطع روابط دیپلماتیک با رژیم غاصب صهیونیستی شدند.

شیلیایی‌ها خواستار قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، مردم شیلی دیروز طی تظاهراتی در شهر «سانتیاگو» پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهای ضداسرائیلی از دولت خود تقاضا کردند تا با قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل خشم خود را نسبت به جنایات وحشیانه این رژیم در فلسطین نشان دهد.

خبرگزاری «لاترسرا» در این خصوص نوشت: تظاهر‌کنندگان با تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری «میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی طی نامه‌ای از وی این درخواست را اعلام کرده و خواستار پایان یافتن هرچه سریعتر این تهاجمات وحشیانه شدند.

مردم شیلی با در دست گرفتن پلاکارت‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته‌هایی چون « قتل عام باید تمام شود» و «این جنایات از سوی اسرائیل خجالت‌آور است» و سردادن شعارهایی مانند «غزه مقاومت کن، فلسطین پابرجاست» و « روابط با اسرائیل باید قطع شود» در این تظاهرات شرکت کرده و به رژیم اسرائیل هشدار دادند که هرچه سریع‌تر باید این ظلم بزرگ به مردم بی‌گناه غزه را پایان دهد.

«تاریک لاما» یکی از رهبران فلسطینیان مقیم شیلی با حضور در این تظاهرات اعلام کرد: شیلی نمی‌تواند در این جرم عظیم شریک رژیم اسرائیل باشد.

به گزارش فارس، قابل ذکر است که طی روزهای گذشته شیلی قرارداد تجارت آزاد خود با اسرائیل را لغو کرده و پس از تشدید حملات این رژیم غاصب به مردم غزه خواستار بازگشت سفیر خود از این منطقه اشغالی شد.

شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از 7 جولای (16 تیر) تا‌کنون به 1916 شهید و 10 هزار زخمی رسیده است.

در طول این مدت اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، آن‌ها را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول