اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات گسترده کشاورزان مکزیکی علیه اصلاحات انرژی

کشاورزان مکزیکی طی تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به اصلاحات انرژی در این کشور و تأثیرات منفی آن بر روی مزارع خود اعلام کردند.

تظاهرات گسترده کشاورزان مکزیکی علیه اصلاحات انرژی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، کشاورزان مکزیکی روز گذشته در شهر «مکزیکو سیتی» پایتخت این کشور علیه تصویب لایحه اصلاحات انرژی و تأثیرات منفی آن بر روی مزارع خود تظاهرات کردند.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: مجلس سنای مکزیک در این لایحه به شرکت دولتی «پمکس» (بزرگترین شرکت دولتی نفتی مکزیک که یک سوم درآمد کشور را تأمین می‌کند) اجازه داده است تا هر زمینی را که احتمال وجود منابع نفتی و گاز در آن وجود دارد اشغال کرده و عملیات استخراج را در آن آغاز کند.

کشاورزان این کشور در صورت اجرای این لایحه از زندگی و بهره‌برداری از زمین‌های خود در این زمان محروم می‌شوند و این مسئله، دلیل شرکت آن‌ها در این تظاهرات به شمار می‌رود.

معترضان در این تظاهرات از دولت تقاضا کردند تا با حمایت بیشتر از قشر کشاورزان از اجرای اصلاحات جدید دست نگه دارد.

آن‌ها خطاب به «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک در طول تظاهرات اعلام کردند که به مبارزات و اعتراضات خود علیه این اقدام ادامه خواهند داد.

قابل ذکر است که حزب چپ‌گرای انقلاب دموکراتیک مکزیک نیز در این خصوص از صنف کشاورزان حمایت کرده و شرکت‌های نفتی و صنعتی کشور از جمله شرکت آمریکایی «مونسانتو» را نیز محکوم کرده است.

حزب چپ‌گرای مکزیک دلیل مخالفت خود را با این اصلاحیه این‌طور بیان کرد که مکزیک با این اقدام بخش نفتی کشور را که حیاتی‌ترین بخش اقتصادی آن به شمار می‌رود به خارجی‌ها واگذار خواهد کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور مکزیک به دفاع خود از اصلاحات انرژی ادامه داده و اعلام کرده است که قصد دارد طرح‌های بیشتری برای مدرنیزه کردن مکزیک ارائه دهد.

به گزارش فارس، «انریکه پنا نیتو» رئیس جمهور مکزیک، در ماه دسامبر سال ٢٠١٣ اصلاحاتی را به‌منظور ایجاد تغییر در یک دهه کاهش تولید نفت و گاز این کشور به انجام رساند که به انحصار ٧٥ ساله شرکت نفت دولتی «پمکس» در صنعت نفت و گاز پایان می‌دهد و زمینه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را در این صنایع فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول