اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تحویل 7هزار کودک مهاجر از آمریکا به مکزیک

دولت مکزیک تعداد زیادی از کودکان مکزیکی اخراج شده از آمریکا را جهت انتقال به محل تولدشان از این کشور تحویل خواهد گرفت.

تحویل 7هزار کودک مهاجر از آمریکا به مکزیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، بر اساس اعلام سازمان حفاظت از مهاجرین مکزیک دست کم 7هزار کودک مکزیکی جهت بازگشت به محل تولد خویش و تحویل دادن به خانواده‌های خود از طریق شهر «خوارز» و چند شهر و ایالت دیگر به مکزیک بازگردانده می‌شوند.

خبرگزاری «نوتیمکس» در این خصوص نوشت: «آلخاندرو نونیس تربیسو» رئیس این سازمان اعلام کرد: در حال حاضر روزانه بین 12 تا 20 کودک درحال بازگشت به کشور خود هستند.

مقامات شهر «خوارز» نیز اعلام کردند که این کودکان را بر طبق هماهنگی‌های لازم با مؤسسه ملی مهاجرت تحویل گرفته و روانه اردوگاه شبانه‌روزی «مکزیک خانه من» می‌کنند تا پس از آن با بررسی موارد لازم این کودکان را به مکان تولدشان برده و به خانواده‌هایشان تحویل دهند.

رئیس سازمان حفاظت از مهاجرین همچنین از دولت مکزیک درخواست کرد با پرداخت هزینه‌ای به مبلغ 10 میلیون پزو شرایط لازم برای حفاظت از این کودکان اخراجی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: تا‌کنون خدمات دارویی، بهداشتی و غذایی نیز به کودکان در این اردوگاه در حال ارائه شدن است.

به گزارش فارس، هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها از کشورهای آمریکای مرکزی هستند تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر، خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

این قاعده از مکزیک نیز مستثنا نبوده و آمار مهاجرین این کشور به ایالات متحده آمریکا نیز در حال گسترش بوده که مقامات مسئول سعی در کنترل آن دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول