اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست اصلاح قانون مهاجرت از سوی کشورهای آمریکای مرکزی

سران کشورهای آمریکای مرکزی در نشستی با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید خواستار ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در قانون مهاجرت شدند.

درخواست اصلاح قانون مهاجرت از سوی کشورهای آمریکای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اتو پرز مولینا» رئیس جمهور گوآتمالا طی این نشست اعلام کرد: برای حل پاره‌ای از مسائل مربوط به مهاجرت غیر‌قانونی افراد به ایالات متحده آمریکا باید مبلغی بالغ بر 2 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای آمریکای مرکزی از سوی آمریکا اختصاص داده شود.

رئیس جمهور گوآتمالا گفت: برای حل ریشه‌ای مشکل مهاجرت غیر‌قانونی، ایالات متحده آمریکا باید 10 درصد از 20 میلیارد دلاری را که برای امنیت مرزها سرمایه‌گذاری می‌کند برای کمک به حل برخی از مسائل مانند خشونت‌های بومی در گوآتمالا، هندوراس و ال‌سالوادور که موجب فرار افراد از این شرایط و اقدام به مهاجرت غیر‌قانونی به آمریکا می‌شود صرف کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: در پایان این نشست رؤسای جمهور آمریکای مرکزی با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما خود را موظف به منصرف کردن کودکان از انجام مهاجرت‌های غیر قانونی می‌دانیم و برای جلوگیری از در خطر افتادن این کودکان و ترویج مهاجرت امن، قانونی و منظم با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

این سران همچنین به انتشار اطلاعاتی در مورد سیاست‌های نادرست مهاجرتی آمریکا که اغلب به صورت مثبت و دور از واقعیت اعلام و منجر‌به تشویق افراد برای مهاجرت غیر‌قانونی می‌شود، هم‌پیمان شدند.

اوباما در این نشست اعلام کرد که در نظر دارد طرحی به صورت محدود در آمریکای مرکزی به اجرا در‌آورد که برای ورود مهاجران از این کشورها به ایالات متحده آمریکا بدون نیاز به تلاش برای عبور غیر‌قانونی از مرزها و در امان ماندن آن‌ها از خطرات ناشی از این مهاجرت‌های غیرقانونی در نظر گرفته شده است.

طرح‌هایی قبلا برای امور مربوط به مهاجران در کشورهای هائیتی، ویتنام، و شوروی سابق توسط آمریکا به اجرا درآمده است اما با پیاده‌سازی طرح پیشنهادی اوباما در کشورهای آمریکای مرکزی، اولین بار خواهد بود که یک کشور قابلیت دسترسی و ورود به صورت زمینی به ایالات متحده آمریکا را داراست.

به گزارش فارس، بر اساس آمار منتشر شده تعداد کودکانی که به‌ تنهایی از مرزهای مکزیک عبور کرده‌اند در سال 2011 برابر با 6 هزار و 500 نفر بوده که با ادامه این روند در سال 2015 تعداد کودکان مهاجر به 142 هزار نفر خواهد رسید.

هر ساله تعداد زیادی مهاجر فاقد اسناد و مجوز‌های قانونی که اکثریت قابل توجه آنها اهل آمریکای مرکزی هستند، تلاش می‌کنند با عبور از خاک مکزیک و قبول مشکلات و خطرات این سفر خود را به هر قیمتی به خاک آمریکا برسانند.

مهاجران اغلب اوقات هدف حمله باندهای جنایتکار قرار می‌گیرند و معضلاتی چون سرقت، اخاذی، هتک حرمت، آدم‌ربایی و قتل در میان آنها رایج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول