اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور کلمبیا خواستار حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری شد

رئیس جمهور کلمبیا طی سخنرانی در کنگره این کشور اعلام کرد: محدودیت انتخاب مجدد رئیس جمهور را حذف و مدت زمان دوره ریاست جمهوری را از 4 سال به 5 یا 6 سال افزایش می‌دهد.

رئیس جمهور کلمبیا خواستار حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طرحی را مبنی بر حذف محدودیت انتخابات مجدد و افزایش مدت زمان ریاست جمهوری را در کنگره این کشور مطرح کرد.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: «سانتوس» در این خصوص گفت که پیشنهاد طرح حذف انتخابات مجدد ریاست جمهوری منفعتی را نصیب من نمی‌کند بلکه در قالب برنامه‌های اصلاحی دولت و به منظور تقویت نهادهای دموکراتیک در کشور می‌باشد.

وی همچنین در ادامه افزود: لازم است در حوزه ملی از حضور نمایندگان منطقه‌ای مناسب در مجلس سنا اطمینان حاصل کنیم؛ در کنگره کلمبیا 13 گروه وجود دارند که دارای سناتور نمی‌باشند که ما این مورد را اصلاح خواهیم کرد و در حوزه قضایی نیز اقدامات اصلاحی سازنده‌ای انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور کلمبیا در ادامه سخنانش گفت: در حوزه بهداشت نیز باید سه اولویت را در راستای اهداف کاری خود قرار دهیم: 1- غلبه بر بحران مالی 2- پرداخت بدهی به بیمارستان‌ها  3- نو‌آوری و بهبود مستمر کیفیت ارائه خدمات به مردم.

وی افزود که کنترل و نظارت دقیق در این حوزه‌ها نیازمند مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی است.

«سانتوس» در ادامه گفت که از هفته آینده به مطرح کردن برنامه های اصلاحی دولت خود در میان احزاب و اقلیت‌های سیاسی و جلب نظرات آن ها خواهد پرداخت .

سانتوس ضمن ابراز قدردانی از نیروهای پلیس در رابطه با حوزه امنیت عمومی نیز خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و امنیتی که حافظ صلح و آزادی کشور ما هستند با اقدامات آگاهانه و به موقع خود میزان جرم و جنایت را در سه دهه گذشته در کشور کاهش داده‌اند و مجهز شدن نیروهای پلیس به ابزارهای پیشرفته و حمایت از نیروهای مسلح و خانواده‌های آن‌ها در راستای برنامه‌های جدید دولت قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، سانتوس بعد از انتخاب مجددش به سمت ریاست جمهوری در یک سخنرانی جهت به مشارکت گذاشتن این پیشنهاد به مقامات کلمبیایی اعلام کرده بود که قصد دارد هرچه سریع‌تر با تصویب این لایحه در کنگره حذف محدودیت دوره ریاست جمهوری و افزایش مدت دوره آن را به تصویب برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول