اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نکات برجسته نشست «ضد‌امپریالیسم و ضداستعمار ملت‌ها» در بولیوی

بررسی پرونده صندوق کرکس و رسیدگی به درخواست بولیوی جهت دستیابی به آب‌های اقیانوس آرام از مهمترین موارد مورد بحث در نشست «ضد‌امپریالیسم و ضداستعمار ملت‌ها» در بولیوی به شمار می‌رود.

نکات برجسته نشست «ضد‌امپریالیسم و ضداستعمار ملت‌ها» در بولیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، نشست ضدامپریالیستی و ضداستعمار ملت‌ها که از روز گذشته در شهر «کوچابامبا» بولیوی آغاز شده است، طی برگزاری اولین جلسه، حمایت رسمی خود را از بولیوی پیرامون ادعای این کشور برای به‌دست آوردن راهی به آب‌های آزاد و همچنین از دولت آرژانتین در خصوص پرونده صندوق کرکس اعلام کرد.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «هوگو یاسکی» دبیر اتحادیه کارگران آرژانتین در این نشست پیشنهاد کرد: ما باید با تحکیم جبهه منطقه آمریکای لاتین که با افزایش اتحاد کشورهای این حوزه محقق می‌شود جلوی تمامی اقدامات امپریالیستی علیه این منطقه را بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد که ما اینجا آمدیم تا با تشکیل جنبش مردمی از پیشرفت این‌گونه اقدامات جلوگیری کرده و همچنین حمایت خود را از بولیوی در صحت ادعایش اعلام کنیم.

همانطور که جزایر مالویناس به آرژانتین تعلق دارد، این راه آبی نیز متعلق به بولیوی می‌باشد.

«یاسکی» در پایان سخنانش تأکید کرد که این نشست بهترین فرصت برای افزایش اتحاد جهت مبارزه با روش‌های امپریالیسمی و بی‌عدالتی‌های موجود در جهان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، سال گذشته پس از آنکه چهار کشور اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و پرتغال اجازه پرواز به هواپیمای «مورالس» در خطوط هوایی خود را ندادند، مورالس فراخوانی برای برگزاری نشست ضدامپریالیستی و ضد استعماری دولت‌ها در شهر «کوچابامبا» را داد و از تمامی جهان دعوت کرد تا در این نشست شرکت کنند.

در این نشست بین‌المللی از تمامی سازمان‌های اجتماعی ضد‌امپریالیستی و ضداستعماری و سازمان‌های دفاع از حقوق بشر دعوت به عمل آمده است.

این نشست به صورت کارگروه برگزار شده و با حضور نمایندگانی از 15 کشور جهان در شهر «کوچابامبا» در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول