اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور اکوادور: آرژانتین نباید به حکم صادرشده دادگاه آمریکا عمل کند

رئیس‌جمهور اکوادور ضمن ابراز همدردی با دولت آرژانتین بر سر پرونده صندوق کرکس تأکید کرد آرژانتین نباید به حکمی عمل کند که همه دنیا می‌دانند به نفع این صندوق صادر شده است.

رئیس‌جمهور اکوادور: آرژانتین نباید به حکم صادرشده دادگاه آمریکا عمل کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران در خلیج «گوآیاکیل» (واقع در اکوادور) بیان کرد: اکوادور آماده حمایت همه‌جانبه از آرژانتین می‌باشد؛ به اعتقاد من کشورهای آمریکای لاتین در اقدامی هماهنگ قادر به ایستادگی در برابر این مسئله هستند اما متأسفانه هنوز به این اتحاد لازم نرسیده‌اند.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: «رافائل کوره‌آ» در صحبت‌هایش از شرایط کنونی در جهان سخن گفت و افزود این شرایط حاکم به گونه‌ای بوده که نه تنها بی‌عدالتی در آن موج می‌زند بلکه اقدامات غیراخلاقی نیز در آن رواج پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود که ما فقط با حفظ اتحاد و همبستگی می‌توانیم این حکم ناعادلانه را تغییر دهیم.

رئیس جمهور اکوادور در آخر ضمن اشاره به عملکرد این صندوق اعلام کرد: عملکرد صندوق کرکس مانند دلالان بوده و آن‌ها اوراق قرضه را با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی خریداری کرده و با چند برابر قیمت قصد فروش آن را دارند.

به گزارش فارس، دیوان عالی آمریکا تاکنون 2 بار به نفع این صندوق حکم صادر کرده و آرژانتین را مجبور به پرداخت 100 درصد ارزش اوراق قرضه خریداری شده توسط صندوق کرکس کرده است.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول