اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مورالس: بولیوی راهی به اقیانوس آرام پیدا خواهد کرد

رئیس جمهور بولیوی اطمینان دارد که دادگاه بین المللی لاهه تصمیم عادلانه‌ای در مورد اختلافات موجود بر سر دستیابی این کشور به اقیانوس آرام خواهد گرفت.

مورالس: بولیوی راهی به اقیانوس آرام پیدا خواهد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی طی سخنرانی در جمعی از مقامات این کشور بیان کرد: ما اعتقاد داریم که جامعه بین‌المللی در این خصوص به حقوق مردم بولیوی در دستیابی به راهی برای استفاده از اقیانوس آرام احترام می گذارد. 

وی همچنین اعلام کرد که اگر برای این مشکل راه حلی پیدا نشود، این اختلافات برای نسل حاضر و نسل‌های آینده همچنان باقی خواهد ماند.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «مورالس» در بخشی از سخنانش به این نکته اشاره کرد که دولت شیلی در تلاش‌هایش جهت ایجاد تفرقه و دادن اطلاعات نادرست از معاهده سال 1904 شکست خورده است.

«میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی در ماه گذشته طی نشستی با مقامات دولت خود به بررسی تقاضای بولیوی برای دستیابی به راهی برای استفاده از آب‌های آزاد پرداخته بود که تاکنون تأثیر مثبتی بر روند این موضوع نداشته است.

این ‌که دولت «میشل باچلت» صلاحیت دادگاه لاهه را برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع به رسمیت می‌شناسد یا نه هنوز مشخص نیست و «هرالدو مونوز» وزیر امور خارجه شیلی از شرح موضع دولت در این مورد خودداری کرده است.

به گزارش فارس، بولیوی در قرن چهاردهم طی جنگ اقیانوس آرام راه‌های ارتباطی خود را با آب‌های آزاد این اقیانوس از دست داد و اکنون به دنبال احیای این مناطق و به نتیجه رسیدن مذاکراتش در دادگاه بین‌المللی لاهه که بیش از یک قرن به طول انجامیده می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول