اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

محوطه نمایشگاه قرآن، زیبا برای مردم و نامناسب برای غرفه‌داران

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس در حالی برگزار می‌شود که چشم‌اندازی زیبا برای مردم دارد اما برخی از غرفه‌داران را دچار مشکل و خسارت کرده است.

محوطه نمایشگاه قرآن، زیبا برای مردم و نامناسب برای غرفه‌داران

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست‌دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است.

باغ موزه دفاع مقدس در کنار پارک طالقانی واقع شده است، از ورودی این پارک که به سمت نمایشگاه قرآن می‌رویم اولین بخشی که خودنمایی می‌کند، بخش انتشارات است؛ بخشی که به دلیل جذابیت قرآن‌های عرضه شده یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود اما برخی غرفه‌داران این بخش از نامناسب‌ بودن مکان غرفه‌ها گلایه می‌کنند و معتقدند که با توجه به اینکه آثار عرضه شده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آثاری نفیس است، ممکن است به این کتب ارزشمند صدمه وارد شود.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری فارس را با برخی از غرفه‌داران این بخش می‌خوانید؛

«برازعلی نودهی» مسئول انتشارات هیزمت ترکیه با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ایران یکی از بی‌نظیرترین نمایشگاه‌ها است، اظهار داشت: چهار سال است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنیم و همواره سعی در ارائه بهترین‌ آثار داریم.

 

 

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در مکان برگزاری نمایشگاه قرآن سال‌های گذشته، ادامه داد: مصلای «امام‌خمینی(ره)» با وجود اینکه مسقف بود اما مشکلاتی را نیز به همراه داشت که همواره باعث نارضایتی بخش انتشارت بود؛ امسال برای نخستین‌بار نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده است که جای بسیار زیبایی است اما به نظر من این مکان برای به نمایش گذاشتن آثاری فاخر مکان مناسبی نیست چرا که امکانات محدود در این مکان باعث ضربه زدن به کتاب‌های نفیس می‌شود.

پیگیری مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن برای رفع مشکلات ستودنی است

مسئول غرفه انتشارات هیزمت ترکیه با بیان اینکه مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن همواره سعی دارند امکانات مناسبی برای غرفه‌داران مهیا سازند، تصریح کرد: در نخستین روز برگزاری نمایشگاه قرآن بخش انتشارات مسقف نبود و همین امر باعث بروز مشکلات و ضربه زدن به آثار نفیس می‌شد به همین جهت غرفه‌داران این بخش به مسئولان برگزاری مشکلات خود را ابراز داشتند و پس از آن به دستور آقای حشمتی رئیس نمایشگاه قرآن این بخش نیز مسقف شد که این عملکرد جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به استقبال مردم از این بخش، خاطر نشان کرد: استقبال مردم در نخستین روزهای برگزاری نمایشگاه قرآن قابل تحسین است اما امیدواریم در سال‌های آینده مکان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شود.

نودهی در رابطه با آثار عرضه شده در این غرفه تصریح کرد: کتاب های ما نفیس‌ترین قرآن‌هایی است که عرضه می‌شود به طوری که ما امسال یکی از این قرآن‌هایی که تنها 500 جلد از آن در جهان وجود دارد را در نمایشگاه قرآن عرضه می‌کنیم.

عرضه قرآن 20 میلیونی در نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به ویژگی‌های این قرآن نفیس اظهار داشت: این قرآن با خط کوفی قرن دوم هجری است که تهذیب هر صفحه متفاوت از سایر صفحات است؛ از این اثر نفیس 500 جلد چاپ شده که 250 جلد از آن در استانبول به سران کشورهای اسلامی همچون ایران اهدا شد و این اثر که اکنون با قیمت 20 میلیون در نمایشگاه عرضه شده جلد 478 این اثر است.

 

«مسعود ربیعی‌زاده» مسئول غرفه انتشارات «دارالمعرفة» سوریه که 12 سال است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت می‌کند نیز با اشاره به ارائه محصولات فاخر در این نمایشگاه گفت: انتشارات دارالمعرفه سوریه یکی از طرفداران نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که هر سال با ارائه محصولات جدید و نفیس در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد.

وی به مشکلات سیاسی موجود در کشور سوریه اشاره کرد و افزود: امسال برخلاف هر سال نتوانستیم محصولات جدید برای نمایشگاه قرآن بیاوریم چرا که محدودیت‌های بسیاری وجود داشت اما امیدواریم برای نمایشگاه قرآن سال آینده با دستی پر به نمایشگاه بیاییم.

مسئولان پاسخگوی خسارت‌های ناشران باشند

ربیعی زاده بیان داشت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ایران برای مردم سوریه جذابیت خاصی دارد به طوری که آنها دوست دارند در این نمایشگاه حضور یابند تا بتوانند با الگوگیری از فعالیت‌های قرآنی ایران نمایشگاهی همچون نمایشگاه قرآن ایران برگزار کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مکان برگزاری این نمایشگاه افزود: مکان برگزاری نمایشگاه قرآن امسال به باغ موزه دفاع مقدس منتقل شده که این امر مشکلاتی را برای غرفه‌داران به همراه داشته است به طوری که تاکنون برخی آثار ما به دلیل گرما خراب شده است و ما نمی‌دانیم مسئولان نمایشگاه با خسارت‌های ایجاد شده چگونه برخورد خواهند کرد.

عرضه قرآن 700 هزار تومانی با تخفیف 50 درصدی

مسئول غرفه دارالمعرفه سوریه به آثار نفیسی که توسط این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه شده است اشاره کرد و گفت: قرآن‌های ما منحصر به فرد است که در هشت رنگ به چاپ رسیده و هر رنگ یکی از قواعد تجوید را شامل می‌شود.

وی درباره هدیه این قرآن نفیس خاطر نشان کرد: این اثر با قیمت 230 دلار در نظر گرفته شده است اما ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تخفیف ویژه‌ای برای افراد قائل شده‌ایم به طوری که این قرآن نفیس را با قیمت 350 هزار تومان عرضه می‌کنیم.

 

«محمد صبایی» مسئول غرفه انتشارات صبا با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن نیست، گفت: مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه قرآن مشکلات بسیاری داشت اما باغ موزه دفاع مقدس نیز خالی از اشکال نیست به طوری که روز گذشته به دلیل بالا آمدن جوی آب پشت غرفه حدود سه میلیون خسارت به ما وارد شد.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوای داخل چادرها باعث ضربه‌زدن به کتاب‌های نفیس می‌شود،  ادامه داد: کاش مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن در سال آینده فکری برای محل برگزاری این نمایشگاه که با نشان بین‌المللی برگزار می‌شود، کنند چرا که این نمایشگاه نشانگر توانمندی ایرانیان در حوزه‌های قرآنی است و اگر مشکلی در آن ایجاد شود ممکن است وجهه قرآنی ایران در بین سایر کشورها نیز مخدوش شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول