اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

معرفی جلوه‌های قرآنی به زبان هنر در نمایشگاه قرآن/ جذب افراد با زیبایی‌های قرآن

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به برنامه‌های متنوع کمیته فعالیت‌های هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از برگزاری نمایشگاه آثار هنری جدید خبر داد و گفت: در نمایشگاه قرآن جلوه‌های قرآنی را به زبان هنر معرفی می‌کنیم.

معرفی جلوه‌های قرآنی به زبان هنر در نمایشگاه قرآن/ جذب افراد با زیبایی‌های قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امسال برای نخستین‌بار مسئولیت کمیته فعالیت‌های هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به موزه هنرهای معاصر تهران سپرده شده است چرا که به گفته حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» اگر هر بخش توسط کارشناسان همان حوزه اداره شود، به طور حتم سطح کیفی نمایشگاه قرآن بهتر از گذشته خواهد شد.

خلق آثار هنری با مضامین قرآنی نشانگر رویکرد فرامادی هنرمند است

«مجید ملانوروزی» مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و مسئول کمیته فعالیت‌های هنری نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه امسال آثار هنری ارزشمندی در نمایشگاه قرآن در معرض نمایش قرار گرفته است گفت: معرفی جلوه‌های قرآنی در قالب هنر تأثیر بسیاری دارد بر همین اساس در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آثار هنری فاخری در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و نقاشی-خط به معرض نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه انعکاس زیبایی‌های قرآنی به وسیله هنر باعث جذب افراد به فعالیت‌های قرآنی می‌شود، تصریح کرد: هنر اصیل اسلامی به نوعی می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های عصر حاضر شود و در روحیات افراد تأثیر مثبتی بگذارد که در این راستا ما سعی کردیم با به نمایش گذاشتن آثار فاخر هنری و قرآنی مخاطبان را با جلوه‌های دیگر قرآنی آشنا کنیم.

برگزاری ورک‌شاپ با حضور 5 نقاش برجسته در نمایشگاه قرآن

ملانوروزی ادامه داد: خلق آثار هنری با مضامین قرآنی نشانگر رویکرد فرا مادی هنرمند است که ارزش بسیاری دارد بر همین اساس وقتی مخاطب به آن می‌نگرد ناخودآگاه جذب این اثر خواهد شد.

مسئول کمیته فعالیت‌های هنری نمایشگاه قرآن، برگزاری ورک‌شاپ هنری را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و گفت: این ورک‌شاپ از هفته آینده با حضور پنج نقاش برجسته کشورمان همچون «حبیب صادقی»، «کاظم چلیپا»، «ایرج اسکندری»، «رضوان صادق‌زاده»، و «احمد وکیلی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

برگزاری دو نمایش قرآنی هر شب در نمایشگاه

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی و نقالی در نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: هر شب دو نمایش با مضامین قرآنی به همت کمیته فعالیت‌های هنری در ساعت‌های 20:30 و 23 در محوطه نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

ملانوروزی با بیان اینکه تمامی بخش‌های نمایشگاه قرآن فعالیت‌های فاخری را در نظر گرفته‌اند، از برگزاری نمایشگاه آثار هنر جدید خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار هنر جدید در قالب ویدئو آرت و چیدمان در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

مسئول کمیته فعالیت‌های هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: با توجه به اینکه این نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، تمامی بخش‌ها از جمله کمیته فعالیت‌های هنری برنامه‌های شاخصی در نظر گرفته‌اند تا از این طریق مخاطبان را با زبان هنر با ارزش‌ها و مفاهیم قرآنی مأنوس سازیم.

درک صحیحی از مفاهیم قرآنی به زبان هنر در نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به اینکه مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن حدود 500 مترمربع فضا به کمیته فعالیت‌های هنری اختصاص داده‌اند، خاطر نشان کرد: در دوره‌های گذشته آثاری که در نمایشگاه به نمایش در می‌آمد در سطح مطلوبی نبودند و گاهی نیز به دلیل نامناسب‌بودن مکان نمی‌توانستند تأثیرگذاری لازم را داشته باشند اما ما سعی کردیم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و به نمایش قرار دادن آثار هنری شاخص و برجسته درک صحیحی از مفاهیم قرآنی را در مخاطب ایجاد کنیم.

ملانوروزی ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: امیدواریم در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن بتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی قرآنی را در قالب هنر به مخاطبان عرضه کنیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول