اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

معترضان به نتایج انتخابات در کابل تظاهرات کردند+تصاویر

هزاران نفر از شهروندان کابل از صبح امروز در اعتراض به آنچه تقلب گسترده در دور دوم انتخابات افغانستان گفته می‌شود، به خیابا‌ن‌ها آمده و تظاهرات کردند.

معترضان به نتایج انتخابات در کابل تظاهرات کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ساعاتی پیش هزاران نفر از شهروندان کابل در اعتراض به آنچه تقلب گسترده در دور دوم انتخابات افغانستان عنوان کردند، به خیابان‌ها آمده و خواستار تفکیک آرای پاک از آرای جعلی و تقلبی شدند.

این تظاهرات به شکلی کاملا به دور از خشونت و مسالمت‎آمیز برگزار شد و معترضان دست نوشته‌هایی در اعتراض به تقلب در انتخابات در دست داشتند.

محاکمه افراد متخلف، از جمله «امرخیل» رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تفکیک آرای پاک از آرای تقلبی، رسیدگی درست، علنی و عادلانه به شکایت‎های انتخاباتی در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، عمده‎ترین خواست‎های این معترضان را تشکیل می‎داد.

هفته گذشته نیز در برخی ولایت‎ها از جمله ولایت «هرات» و «بغلان» عده‌ای از مردم در حمایت از عبدالله و اعتراض به ادعای تقلب، دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول