اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر دفاع کلمبیا: صلح و امنیت را در کشور برقرار می‌کنیم

وزیر دفاع کلمبیا در افتتاحیه پنجاه و چهارمین نشست فرماندهان نیروی هوایی کشورهای آمریکایی که در شهر «مدجین» دومین شهر بزرگ کلمیا برگزار شد گفت: در حال حاضر کلمبیا در موقعیت مساعدی در جهت برقراری صلح و ثبات قرار دارد.

وزیر دفاع کلمبیا: صلح و امنیت را در کشور برقرار می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن کارلوس پینسون»، وزیر دفاع کلمبیا گفت که امکان دستیابی به صلح در کشور کلمبیا ملزم به اقدامات سازنده نیروهای نظامی این کشور می‌باشد که طی سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند درگیری‌ها با گروه‌های مسلح را به حداقل برسانند.

خبرگزاری «ال‌تیمپو» در این خصوص نوشت: وزیر دفاع کلمبیا در افتتاحیه پنجاه و چهارمین نشست فرماندهان نیروی هوایی کشورهای آمریکایی که در شهر «مدجین» دومین شهر بزرگ کلمیا برگزار شد و تا شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت اظهار کرد که کلمبیا شرایط کنونی خود که نزدیک به صلح و ثبات می‌باشد را به آسانی به دست نیاورده است.

وی همچنین اشاره‌ای بر مذاکرات دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی «فارک» که از اواخر سال 2012 در کوبا  به دنبال ایجاد راه حل‌های مناسب برای از بین رفتن درگیری‌های مسلحانه در این کشور آمریکای جنوبی هستند، داشت.

وزیر دفاع کلمبیا همچنین گفت: در حال حاضر کلمبیا در شرایط مساعدی است تا با استفاده از اتحاد، صلح و امنیت را در کشور برقرار سازد.

این مذاکرات توسط «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا آغاز شده است.

در اوایل ماه جاری (ژوئن) دولت کلمبیا و ارتش‌ آزادی‌بخش ملی اعلام کردند که از ماه ژانویه مذاکرات مقدماتی صلح‌آمیز خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، طی شورش‌ها و درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های چریکی و دولت کلمبیا و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر تا‌کنون دهها هزار تن از مردم بی‌گناه این کشور کشته و زخمی شدند که توجه به وضعیت و دلجویی از آن‌ها در دستور کار دولت جدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول