اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: اوباما خواهان حفظ «گفت‌وگوی شفاف و کاری» با پوتین است

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر علاقه رئیس‌جمهوری آمریکا برای حفظ «گفت‌وگوی شفاف و کاری» با همتای روسی خود، یادآور شد که اختلافات از جمله در مورد اوکراین، مانع از همکاری در تامین امنیت بین الملل نخواهد شد.

کاخ سفید: اوباما خواهان حفظ «گفت‌وگوی شفاف و کاری» با پوتین است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا علاقه مند است تا «گفت‌وگوی شفاف و کاری» وی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه همچنان حفظ شود.

وی با یادآوری اینکه روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه بطور مرتب با یکدیگر تماس داشته و در خصوص مسائل مهم بین المللی، از جمله در مورد اوکراین با یکدیگر صحبت می‌کنند، افزود: «بدون تردید رئیس جمهور اوباما به منافع قانونی روسیه در منطقه احترام می‌گذارد، ولی تاکید واشنگتن بر این است که استقلال و تمامیت ارضی کشورها نیز از سوی مسکو مورد احترام قرار بگیرد.»

ارنست با اشاره به وجود برخی اختلاف نظرات بین مقامات مسکو و واشنگتن از جمله در خصوص اوکراین، تاکید کرد که این مسئله مانع از همکاری سازنده دو کشور در خصوص اولویت‌های مهمتری، از جمله تامین امنیت بین الملل نخواهد شد.

ارنست در این رابطه به سهم بسزای روسیه در حل و فصل مشکل وجود تسلیحات شیمیایی در سوریه اشاره کرده و موفقیت در ماموریت سازمان منع تسلیحات شیمیایی در این زمینه را بدون همکاری دولت روسیه غیرممکن دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین اعلام کرد که دولت ایالات متحده از پیشنهاد ولادیمیر پوتین به شورای فدراسیون روسیه در خصوص لغو مجوز استفاده از نیروهای نظامی این کشور در خاک اوکراین استقبال کرده و در عین حال «اقدام مشخص مسکو و نه تنها حمایت کلامی» از حل و فصل بحران در شرق اوکراین را بسیار با اهمیت می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول