اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسیب‌زاده به فارس خبر داد

برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن/ ارائه توانمندی‌های قرآنی دانش‌آموزان

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از فعالیت این وزارتخانه در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: آموزش مفاهیم، قصه‌گویی، ختم‌ قرآن، محافل انس و معرفی توانایی دانش‌آموزان استثنایی برخی از برنامه‌های ما در نمایشگاه قرآن است.

برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن/ ارائه توانمندی‌های قرآنی دانش‌آموزان

«محمدرضا مسیب‌زاده» مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس از فعالیت این وزارتخانه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبرداد و گفت: بخش وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن امسال با برپایی 10 غرفه پذیرای عموم علاقه‌مندان خصوصاً دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی از فعالیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در نمایشگاه امسال خبرداد و گفت: نخستین غرفه ما مربوط به فعالیتهای مراکز دارالقرآن و مؤلفان کتب درسی است که در آن فعالیتهای دارالقرآن‌ها و مؤلفان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

عرضه توانمندی‌های دانش آموزان استثنایی در نمایشگاه قرآن

مسیب‌زاده از برپایی غرفه استثنایی در بخش آموزش و پرورش خبرداد و گفت: غرفه فرشتگان زمینی ویژه دانش‌آموزان استثنایی وزارت آموزش و پرورش با انواع معلولیت است و در این غرفه دانش‌آموزان استثنایی حافظ، قاری و هنرمند قرآنی به عموم دانش‌آموزان و مردم معرفی می‌شوند، یکی از اهداف ما در این غرفه تشویق دانش‌آموزان استثنایی و ایجاد تحرک برای سایر دانش‌آموزان است.

وی از راه‌اندازی غرفه قرآن در آیینه علوم در این بخش خبرداد و گفت: غرفه قرآن در آیینه علوم سالهاست که در نمایشگاه قرآن فعال است و با استقبال بالای دانش‌آموزان و فرهنگیان روبرو است. در این بخش جنبه‌های مختلف علوم قرآنی جمع‌آوری شده و به بازدید‌کنندگان ارائه می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از ارائه فعالیتهای مجازی آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن خبرداد و گفت: یکی دیگر از بخش‌های ما غرفه آموزش مجازی است که فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه فضای مجازی به بازدید‌کنندگان معرفی می‌شود.

آموزش مفاهیم قرآن کریم

مسیب‌زاده از آموزش مفاهیم قرآن کریم در نمایشگاه قرآن خبرداد و گفت: یکی دیگر از فعالیتهای ما آموزش مفاهیم قرآن کریم با شیوه‌های خلاق و نوین است که طی آن دانش‌آموزان در چند دقیقه با مفاهیم یک یا چند آیه از قرآن کریم آشنا می‌شوند.

قصه‌گویی قرآنی ویژه پیش‌دبستانی و دبستانی‌ها

وی از راه‌اندازی غرفه قصه‌گویی قرآنی در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه خبرداد و گفت: غرفه قصه گویی مربوط به دانش‌آموزان دبستان و پیش‌دبستانی است که در آن راویان، قصه‌های ناب قرآنی را به سمع دانش‌آموزان و اولیا می‌رساند.

مسیب‌زاده از آموزش صحت قرائت قرآن و نماز به دانش‌آموزان خبرداد و گفت: یکی دیگر از غرفه‌های ما غرفه آموزش صحت قرائت قرآن و نماز است که دانش‌آموزان با حضور در این غرفه و اشکالات قرائت قرآن و نماز خود را رفع می‌کنند.

ختم عمومی قرآن کریم در نمایشگاه قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای ختم عمومی قرآن کریم در نمایشگاه قرآن خبرداد و گفت: یکی دیگر از غرفه‌های آموزش و پرورش غرفه ختم قرآن کریم است که در آن گلبرگ‌های قرآنی در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد و در ایام برگزاری نمایشگاه، ختم قرآن کریم بارها و بارها انجام می‌شود، این کار با هدف سلامتی «امام‌زمان(عج)»، مقام معظم رهبری و پیروزی مسلمانان بر کفار انجام خواهد شد.

مسیب‌زاده از ارائه تلاش دانش‌آموزان در مسابقات قران و نماز وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: این وزارتخانه 32 سال است که مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار می‌کند و در این غرفه نمونه‌هایی از فعالیتهای دانش‌آموزان در مسابقات قرآن آموزش و پرورش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی غرفه خبرگزاری پانا را آخرین غرفه وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن معرفی کرد و گفت: خبرگزاری پانا در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن با پوشش خبری، اطلاع‌رسانی و مستندسازی فعالیت‌های بخش آموزش و پرورش به در نمایشگاه قرآن فعال است.

محافل انس با قرآن با حضور نخبگان قرآنی آموزش و پرورش

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برپایی 5 نشست ویژه با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن خبرداد و گفت: یکی دیگر از فعالیتهای ما در نمایشگاه برپایی 5 نشست ویژه با حضور معاونان وزیر است، همچنین در نمایشگاه امسال محافل مختلف قرآنی با حضور نخبگان قرآنی این وزارتخانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول