اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسئول کمیته بین‌الملل به فارس خبر داد

دعوت از 30 فعال قرآنی جهان برای حضور در نمایشگاه قرآن

مسئول کمیته بین‌الملل بیست‌ودومین نمایشگاه قرآن با اشاره به دعوت از دو مقام قرآنی جهان اسلام برای بازدید از نمایشگاه، از حضور 30 فعال قرآنی کشورهای مختلف در این نمایشگاه خبر داد.

دعوت از 30 فعال قرآنی جهان برای حضور در نمایشگاه قرآن

مهرداد آگاهی، مسئول کمیته بین‌المللی بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تغییرات این نمایشگاه اظهار داشت: امسال به دلیل تغییر دولت و همچنین برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس زمان کافی برای برنامه‌ریزی‌های مناسب نداشتیم اما با این وجود سعی کردیم همچون سال‌های گذشته سقف میهمانان خارجی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال حدود 30 فعال قرآنی از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه قرآن حضور خواهند داشت، خاطر نشان کرد: امسال 20 هنرمند از 12 کشور و 10 پژوهشگر قرآنی از هشت کشور را به نمایشگاه قرآن دعوت کرده‌ایم تا به نمایندگی از کشورشان علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های قرآنی ایران، دستاوردها و هنرهای قرآنی کشورشان را معرفی کنند.

آگاهی با اشاره به هنرمندان کشورهایی که به بیست و دومین نمایشگاه قرآن می‌آیند، افزود: امسال حضور هنرمندانی از کشورهای پاکستان، لبنان، سوریه، تونس، کرواسی، کویت، روسیه، ترکیه، هند، الجزایر، عراق و اسپانیا و همچنین پژوهشگرانی از کشورهایی همچون بلغارستان، پاکستان، مالزی، اوگاندا، تانزانیا، تونس، روسیه و آلمان قطعی شده است که البته هنرمندان دیگری هستند که برای هماهنگی بیشتر باید رایزنی‌هایی صورت گیرد؛ همچنین دو مقام قرآنی کشورهای اسلامی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مسئول کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن با بیان اینکه ارتباط با کشورهای مسلمان نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دارد، ادامه داد: از سال‌های گذشته که هنرمندان و مسئولان قرآنی کشورهای مختلف به ایران سفر می‌کنند، علاوه بر ارتقای تعاملات توانسته‌ایم در جهت معرفی دستاوردهای قرآنی کشورمان نیز اقدامات مؤثری داشته باشیم.

وی با اشاره به مکان در نظر گرفته شده برای کمیته بین‌المللی در باغ موزه دفاع مقدس، تصریح کرد: ما حدود 500 متر مربع فضا درخواست کرده‌ایم چرا که هنرهای تجسمی و دستاوردهای حجمی در زمینه قرآن و همچنین برگزاری کارگاه‌ها نیاز به اختصاص فضای مناسب دارد که امیدواریم مسئولان برگزاری نمایشگاه این فضا را در اختیار ما قرار دهند.

آگاهی با بیان اینکه هر سال بخش بین‌المللی دیرتر از سایر بخش‌ها در نمایشگاه مستقر می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن امسال از 25 شعبان تا 15 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که کمیته بین‌الملل پس از سپری شدن 10 روز از برگزاری نمایشگاه قرآن مستقر خواهد شد.

مسئول کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن با اشاره به اهمیت سطح کیفی برنامه‌‎های نمایشگاه، گفت: امیدواریم برنامه‌ها طبق پیش‌بینی به خوبی پیگیری شود و بتوانیم با جذب مردم قرآن دوست کشورمان به نمایشگاه قرآن، آنها را با فرهنگ قرآنی ملل مختلف آشنا کرده و الگویی مناسب برای مسلمانان جهان ارائه دهیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول