اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

هر شب در باغ موزه دفاع مقدس بر قرار است

«شب‌های نورانی» نمایشگاه قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ با اشاره به برنامه‌های کمیته محافل و مراسم نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: محافل انس با قرآن با عنوان «شب‌های نورانی» هر شب با حضور قاریان و حافظان قرآن در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

«شب‌های نورانی» نمایشگاه قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از دوم تیرماه مصادف با 25 شعبان‌ به مدت 20 روز در باغ‌موزه دفاع مقدس تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه مسئولیت کمیته مراسم و محافل بر عهده سازمان دارالقرآن قرار گرفته است به همین جهت سازمان در این نمایشگاه غرفه جداگانه‌ای نداشته و تنها با برگزاری برنامه‌های مختلف در نمایشگاه قرآن حضور خواهد داشت.

بر همین اساس، «مسعود وادی‌پور» سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر سال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که در این نمایشگاه کمیته‌های بسیاری مسئول اجرای برنامه‌های مختلف هستند و امسال با توجه به تدابیر حجت‌الاسلام حشمتی رئیس نمایشگاه قرآن، مسئولیت کمیته محافل و مجالس بر عهده سازمان دارالقرآن قرار گرفته است.

«شب‌های نورانی» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته محافل و مراسم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: ما در نمایشگاه قرآن برنامه‌هایی همچون نشست‌های تخصصی، شب‌های نورانی و تلاوت اذان‌گاهی مغرب را برگزار خواهیم کرد که با توجه به اهمیت این برنامه‌ها پیش‌بینی می‌کنیم با استقبال مردم قرآن‌دوست کشورمان روبرو شود.

وادی‌پور با بیان اینکه برنامه شب‌های نورانی از دوم تا پانزدهم ماه مبارک رمضان هر شب با محوریت یک موضوع قرآنی در نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه که به نوعی محفل انس با قرآن است هر شب دو قاری، یک کارشناس مجری، یک حافظ قرآن و همچنین یک گروه تواشیح به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور یک خانواده قرآنی در هر برنامه و برگزاری مسابقات حضوری متناسب با موضوع شب‌های نورانی، خاطر نشان کرد: برنامه شب‌های نورانی در مسجد باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد که امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است مورد استقبال قرار گیرد.

برگزاری 18 نشست تخصصی/ تلاوت اذان‌گاهی توسط قاری بین‌المللی

سرپرست مدیریت ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم، برگزاری 18 نشست‌ تخصصی در نمایشگاه قرآن را از دیگر برنامه‌های کمیته‌های محافل و مراسم عنوان کرد و افزود: در این نشست‌ها که با محوریت قرآنی همچون «قرآن و بانوان»، «قرآن و مطالبات رهبری»، «قرآن و آموزش و پرورش»، «قرآن و آموزش عالی»، «قرآن و نهادهای مردمی» برگزار خواهد شد، حدود 6 میهمان ویژه حضور دارند.

وادی‌پور با بیان اینکه تلاوت اذان‌گاهی هر شب توسط یک قاری بین‌المللی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش تلاوت اذان‌گاهی پس از تلاوت قرآن توسط قاری بین‌المللی، ترجمه آیات قرائت می‌شود و در نهایت یکی از قاریان کشورمان به اقامه اذان خواهد پرداخت.

وی با اشاره به همکاری مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با کمیته محافل و مراسم، گفت: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مناسبی برای بازدیدکنندگان از بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار کنیم تا شاهد حضور پررنگ مردم در محافل قرآنی مختلف باشیم.

انتهای پیام/ م.ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول