اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: امکان دیدار پوتین و پروشنکو در آینده نزدیک وجود ندارد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که دیدار و مذاکره‌ای در آینده نزدیک بین روسای‌جمهوری روسیه و اوکراین، آنطور که مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا عنوان کرده، برنامه ریزی نشده است.

کرملین: امکان دیدار پوتین و پروشنکو در آینده نزدیک وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «دمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که دیدار و مذاکره‌ای در سطح بالا، بین «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو»، آنطور که «گوئنتر اوتینگر» مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا خبر داده، نه امروز و نه در آینده نزدیک برنامه ریزی نشده است.

پسکوف در عین حال افزود: «طرف روسی هیچ دعوت نامه‌ای در مورد دیدار سران روسیه و اوکراین و یا مذاکرات در سطح بالا دریافت نکرده است.»

این مقام کاخ کرملین در عین حال یادآور شد که وزارت امور خارجه روسیه درصدد روشن کردن این مسئله است که منظور این مقام اروپایی از اعلام چنین خبری چه بوده است.

مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در بروکسل گفته بود که مسئله گاز موضوع مذاکرات آتی «ولادیمیر پوتین» و«پترو پروشنکو» خواهد بود. تاکنون مذاکرات در خصوص حل و فصل اختلافات در زمینه گاز در سطح وزرای انرژی روسیه و اوکراین انجام گرفته است.

لازم به ذکر است، ششمین دور از مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا در خصوص مشکل گازی در بروکسل باز هم نتیجه نداشت و طرفین نتوانستند به توافق در این زمینه دست یابند. وزیر انرژی اوکراین پیشنهاد تخفیف قیمت گاز روسیه را قابل قبول ندانسته و وزیر انرژی روسیه هم این پیشنهاد را تنها گزینه قابل توافق برای حل مشکلات مربوط به ارسال گاز و پرداخت بدهی‌های معوقه ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول