اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/119

عبدالله: آمار 7 میلیون رأی‌دهنده جای سؤال دارد/ «امرخیل» باید برکنار شود

عبدالله عبدالله یکی از 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان خواستار برکناری رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات شد و آمار ارائه ‎شده از تعداد شرکت‎کنندگان انتخابات 24 خرداد را سؤال برانگیز خواند.

عبدالله: آمار 7 میلیون رأی‌دهنده جای سؤال دارد/ «امرخیل» باید برکنار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عبدالله عبدالله یکی از 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان شب گذشته در یک نشست خبری در کابل، خواستار برکناری فوری «ضیاءالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات شد و آمار ارائه ‎شده از شمار شرکت‎کنندگان انتخابات 24 خرداد را سؤال برانگیز خواند.

وی افزود: اقدام انتقال لوازم انتخاباتی به دستور رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی افغانستان تخطی انتخاباتی آشکار از سوی عالی‎رتبه‎ترین مسئول انتخاباتی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: خواست نهایی ما تعلیق امرخلیل است و در این جهت هیچ‎گونه انعطافی نشان نخواهیم داد.

به گفته عبدالله، پیش از این نیز نشانه‎هایی از تمایل برای تخطی توسط این مسئول انتخاباتی مشاهده شده بود.

وی افزود: در همین زمینه از کرزی خواستار بررسی بیشتر شده اما رئیس جمهور تحقق تقاضای یادشده را نیازمند وجود مدارک و شواهد دانسته بود.

عبدالله خاطرنشان کرد: درمورد تخطی‌های پیشین امرخیل، مدارک و شواهدی نیز وجود دارد که در صورت نیاز به اطلاع مردم خواهد رسید.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان تأکید کرد: آمار ارائه شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از شمار شرکت‎کنندگان دور دوم انتخابات سؤال ‎برانگیز است، زیرا بر اساس شرایط حاکم بر روند رأی‎گیری در دور دوم به نظر می‎رسد میزان مشارکت در این دور کمتر از دور اول و پایین تر از میزانی بوده که توسط کمیسیون انتخابات اعلام شده است.

وی افزود: در همین زمینه از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواستار ارائه توضیح شدم اما توضیحات ارائه شده پذیرفتنی و قابل قبول نبود.

عبدالله در پایان گفت: در صورتی که شمار شرکت‎کنندگان مراکز رأی‎گیری بیشتر از میزان واجدین شرایط گزارش شده باشد، نشان از تقلب خواهد بود.

در روز انتخابات نیروهای پلیس کابل 2 خودروی حامل لوازم انتخابات را که بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی در حال انتقال به برخی مراکز بود توقیف کرد.

گفته می‎شود این خودروها به دستور امرخیل به نقاط نامشخصی منتقل می‎شد تا از آن به نفع کاندیدای مشخصی استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول