اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/114

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد افغانستان: ناظران را به برخی از مراکز رأی‌گیری راه ندادند

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان «فیفا» با اشاره به برخی مشکلات دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: به برخی از ناظران ملی، بین‌المللی و ناظران این نهاد در برخی مراکز رأی‎دهی اجازه ورود و نظارت داده نشد.

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد افغانستان: ناظران را به برخی از مراکز رأی‌گیری راه ندادند

«فهیم نعیمی» سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان «فیفا» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به مشکلات موجود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: برخی مشکلات دور اول انتخابات در دور دوم نیز تکرار شد.

نعیمی افزود: کمبود تعرفه‎های انتخاباتی، انجام تقلب در برخی مراکز رأی‎گیری و راه ندادن ناظران به این مراکز از جمله مشکلات دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به شمار می‎رفت که در دور دوم نیز تکرار شد.

وی تأکید کرد: این گزارش‎ها توسط ناظران این نهاد نظارتی از برخی ولایت‎های افغانستان ارسال شده و تاکنون فیفا گزارش اولیه خود را منتشر نکرده است.

سخنگوی فیفا در ادامه گفت: ما در نظر داریم پس از جمع‌آوری تمام تخلفات که روز گذشته انجام شده، گزارش ابتدایی آن را تا 2 روز دیگر اعلام کنیم.

به گفته وی، آنان این گزارش را در دسترس کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان نیز قرار خواهند داد تا مرجعی برای شفافیت دور دوم انتخابات این کشور باشد.

نعیمی تصریح کرد: در گزارش اولیه این نهاد، میزان تقلب و تخلف انتخاباتی و همچنین مداخله مقامات افغان در روند رأی‎گیری مشخص خواهد شد.

با این حال، سخنگوی فیفا در ادامه اذعان داشت: به برخی از ناظران ملی، بین‌المللی و همچنین ناظران این نهاد در برخی مراکز رأی‎دهی اجازه ورود و نظارت داده نشد و آنان قادر به نظارت بر جریان رأی‎گیری نبوده‎اند.

فهیم نعیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به محاسن و معایب دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نسبت به دور اول این روند اظهار داشت: اکنون زود است در این مورد قضاوت شود، زیرا باید تمام گزارش‎ها جمع آوری و مستندسازی شود.

به گفته وی، هم‎اکنون حتی اظهارنظر در مورد میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز زود است و این موارد باید پس از بررسی‎های دقیق اعلام شود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول این روند برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول