اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حزب حاکم سودان اعلام کرد

سوء استفاده احزاب معارض سودان از گفت‌وگوی ملی

حزب حاکم سودان تصریح کرد که احزاب معارض سودان به دنبال سوء استفاده از طرح عمر البشیر در گفت‌وگوی ملی برای سرنگونی نظام هستند.

سوء استفاده احزاب معارض سودان از گفت‌وگوی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حزب کنگره ملی حاکم بر سودان گفت که احزاب معارض از طرح عمر البشیر، برای گفت‌وگوی ملی فراگیر در جهت سرنگونی نظام و ضربه زدن به نیروهای نظامی که از کشور دفاع می‌کنند سوء استفاده کرده‌اند.

«عثمان اسماعیل»، دبیر سیاسی حزب حاکم سودان به شبکه الشروق گفت: برخی احزاب و بخصوص کمونیست‌ها و همچنین احزاب البعث و کنگره سودان معتقدند که طرح گفت‌وگو و مطرح کردن آزادی‌ها فرصتی برای ضربه زدن به حاکمیت و سرنگونی نظام است.

وی افزود: این احزاب که به دنبال دستیابی به توافق در گفت وگوی ملی نبودند و در هیچ کدام از جلسات درباره گفت وگوی ملی حاضر نشدند به دولت و نیروهای دولتی افترا زده و می گویند که آنها مرتکب نقض حقوق بشر می شوند و کشور را نابود می‌کنند و فراموش کرده‌اند که کشور قانون دارد و این نیروها از کشور و امنیت و خاک آن در جبهه‌های جنگ دفاع می‌کنند.

اسماعیل گفت احزاب معارض دیگری هم با گفت وگو موافقت کرده و در جلسات گفت وگو حاضر شدند اما اقدام به اتهام زنی علیه نهادهای نظامی و امنیتی کردند.

اظهارات اسماعیل اشاره به بازداشت دو تن از رهبران معارض سودانی دارد که به اتهام افترا زدن به نیروهای پشتیبانی سریع و متهم کردن آنها به ارتکاب جنایات در دارفور در بازداشت به سر می‌برند.

«صادق المهدی»، رهبر حزب معارض الامه و «ابراهیم الشیخ»، دبیر کل حزب کنگره سودان طی یک ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی سودان به اتهام سخنرانی سیاسی بازداشت شدند.

دبیر سیاسی حزب حاکم سودان تاکید کرد که دولت به گفت وگویی که با هدف توقف جنگ و اختلافات سیاسی و همچنین محفوظ نگاه داشتن سودان از اوضاع وخیم منطقه و ورود به انتخابات پیش رو با دستیابی به توافق ملی آغاز شد، پایبند است.

احزاب سیاسی معارض در سودان نسبت به سوء مدیریت دولت در دارفور ابراز نگرانی کرده و دولت را به کشتار غیرنظامیان در جریان ناآرامی های خشونت آمیز اخیر در این منطقه متهم می‌کنند. دیپلمات‌های غربی و منابع امنیتی سودان برآورد می‌کنند که از مارس سال جاری میلادی در درگیری‌های میان شبه نظامیان حامی و مخالف دولت در دارفور هزاران تن کشته شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول