اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام آمادگی رهبر شورشیان سودان جنوبی برای آشتی با دولت «سلوا کر»

رهبر شورشیان سودان جنوبی از آمادگی خود برای امضای توافقنامه آشتی فراگیر با دولت سلوا کر و ایجاد آشتی ملی خبر داد.

اعلام آمادگی رهبر شورشیان سودان جنوبی برای آشتی با دولت «سلوا کر»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ریک ماشار»، رهبر شورشیان سودان جنوبی و معاون سابق سلوا کر رئیس جمهور این کشور گفت که به خواست سازمان توسعه شرق آفریقا به کشورهای عضو این سازمان بین دولتی شامل کنیا، اتیوپی، جیبوتی و سودان سفر می کند.

وی هدف از سفر خود را تشریح مواضع جنبش معارض خلق در قبال درگیری‌های جاری در سودان جنوبی دانست و گفت که به توافقنامه‌ای که با سلوا کر در نهم ماه مه گذشته در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی امضا کرده پایبند است.

ماشار با اشاره به اینکه اختلاف شخصی با رئیس جمهور کشورش ندارد گفت: با امضای توافقنامه آشتی فراگیر و انعقاد توافقنامه آشتی آشتی با سلوا کر امکان‎‌پذیر است.

بنابر اعلام برنامه جهانی غذا، شمار کسانی که از نیمه‌های دسامبر سال 2013 میلادی از درگیری‌ها به کنیا گریخته‌اند به 39 هزار نفر رسیده است.

مناقشه سیاسی بین نیروهای دولتی سلوا کر رئیس جمهور سودان جنوبی و ریک ماشار معاون سابق وی اواسط دسامبر سال گذشته میلادی به جنگی تمام عیار تبدیل شد که آواره شدن بیش از یک میلیون نفر را به همراه داشت.

به رغم امضای توافقنامه آتش بس در آغاز ماه مه، اوضاع در سودان جنوبی همچنان بی ثبات است و این در حالی است که آوارگان از سودان جنوبی همچنان به عبور از مرز و ورود به کشورهای همسایه ادامه می دهند.

از اواسط دسامبر، بیش از 350 هزار نفر از اتباع سودان جنوبی وارد اوگاندا، کنیا، اتیوپی و سودان شده اند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول