اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات حمایت از قدس در تونس/ جنجال بر سر تصویب قانون مبارزه با تروریسم

شهروندان تونسی دیروز جمعه در حمایت از قدس شریف تظاهرات کردند.

تظاهرات حمایت از قدس در تونس/ جنجال بر سر تصویب قانون مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار،شهروندان تونسی دیروز جمعه در سالگرد اشغال قدس ، به منظور اعلام همبستگی با قدس و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی بر عزم خود برای محافظت از قدس در برابر یهودی سازی و شهرک سازی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

از سوی دیگر وزارت دفاع تونس اعلام کرد که ارتش این کشور روز گذشته مواضع تروریست ها را در کوهستان‌های مرزی با الجزایر با آتش توپخانه گلوله باران کردند.

جنجال سیاسی در تونس بر سر حضور شهروندان تونسی در جنگ سوریه

در حالی که «لطفی بن جدو»، وزیر کشور تونس از مجلس موسسان این کشور خواسته است قانونی را با مضمون جرم شمردن سفر شهروندان برای جنگ در خارج از  این کشور به تصویب برساند اما برخی گروه های سیاسی تصویب چنین قانونی را به منزله بازگشت نظام پلیسی به تونس می دانند.

تاکنون 468 تن از جنگجویان تونسی از سوریه به کشورشان بازگشته اند و دولت و سرویس امنیتی تونس خطر بازگشت این جنگجویان را احساس کرده اند و حملات تروریستی اخیر در تونس نیز زنگ خطری بر احتمال وخیم شدن اوضاع است و همین امر وزارت کشور را بر آن داشته که از مجلس موسسان بخواهد به سرعت قوانینی را در این باره تصویب کند.

ولید البنانی از نمایندگان حزب اسلام‌گرای النهضه در مجلس موسسان تونس معتقد است که بین مبارزه با تروریسم و ضربه نزدن به مسائل حقوق بشر شهروندان تونسی مرز بسیار باریکی وجود دارد.

فیصل الجدلاوی نماینده مستقل مجلس موسسان تونس هم گفت در صورت چنین قانونی ارتش و نیروهای امنیتی اجازه پیدا می کنند که به بهانه مبارزه با تروریسم به مناطق غیرنظامی وارد شوند و این متناقض با متن قانون اساسی باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول