اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورشیان سودان جنوبی نیروهای دولتی را به نقض مکرر آتش‌بس متهم کردند

شورشیان سودان جنوبی امروز یکشنبه نیروهای دولتی این کشور را به نقض مکرر آتش‌بس در مناطق مختلف متهم کردند.

شورشیان سودان جنوبی نیروهای دولتی را به نقض مکرر آتش‌بس متهم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان سودان جنوبی اتهام نقض آتش‌بس به دولت، را چند ساعت پس از اجرای توافقنامه آتش بسی مطرح کردند که جمعه گذشته برای پایان دادن به مناقشه خونین پنج ماهه این کشور در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی به امضا رسید.

«لول روای کوانگ»، سخنگوی شورشیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: موارد نقض آتش‌بس نشان می‌دهد که یا سلوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی دو رو است یا او نیروهای خود را کنترل نمی‌کند.

کوانگ گفت: ارتش سودان جنوبی آتش‌بس را در ایالت‌های نفت خیز الوحده و نیل علیا در شمال این کشور با حملات زمینی و شلیک توپخانه نقض کرده است.

وی افزود: شورشیان حق مبارزه برای دفاع از خود را برای خود محفوظ می‌دارند.

درگیری‌هایی اطراف شهر بنتیو مرکز ایالت الوحده در شمال سودان جنوبی که در هفته‌های اخیر پس از درگیری‌ها بارها بین نیروهای دولتی و و شورشیان دست به دست شده است ، گزارش شده است.

در جوبا پایتخت سودان جنوبی، دولت اطمینان داده است که نیروهای این کشور دستورهای جدی دریافت کرده‌اند که توافقنامه صلح را رعایت کنند.

آتنی وکه سخنگوی رئیس جمهور سودان جنوبی گفت که  دستورهایی به ارتش داده شده است تا تدابیر ترک مخاصمه را اجرا کنند.

وی گفت: دولت هیچ پیامی از شورشیان دریافت نکرده است اما افسران بلند پایه ارتش گزارش داده‌اند که نیروهای وابسته به ریک ماشار رهبر شورشیان و معاون سابق رئیس جمهور در مواردی آتش بس را نقض کرده‌اند.

سلوا کر و ریک ماشار، جمعه گذشته در اتیوپی پایتخت آدیس آبابا با هم دیدار و توافقنامه‌ای را با عنوان « توافقنامه برای حل و فصل بحران سودان جنوبی» امضا کردند که در آن پایان درگیری‌ها در 24 ساعت یعنی تا شنبه شب پیش‌بینی شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول