اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزارت خارجه سودان تایید کرد

کشته شدن ۲۰۰ تبعه سودان در حمله ماه گذشته شورشیان به شهر «بنتیو» در سودان جنوبی

وزارت خارجه سودان اعلام کرد در حمله شورشیان سودان جنوبی به شهر بنتیو در آوریل گذشته دستکم ۲۰۰ تبعه سودانی کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.

کشته شدن ۲۰۰ تبعه سودان در حمله ماه گذشته شورشیان به شهر «بنتیو» در سودان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المصریون، وزارت خارجه سودان اعلام کرد که حدود 200 تبعه سودانی در قتل عامی که آوریل گذشته در شهر بنتیو در سودان جنوبی روی داد کشته شدند و حدود یکصد نفر دیگر هم زخمی شدند.

وزارت خارجه سودان در همین راستا خواستار تقویت تلاش‌ها برای خارج کردن دیگر شهروندان سودانی گرفتار در این منطقه سودان جنوبی شد.

«محمد عبید»، وزیر مشاور در وزارت خارجه سودان در پارلمان این کشور درباره موضوع کشته شدن شماری از شهروندان سودانی در شهر بنتیو گفت: وزارت خارجه سودان هنوز در کسب اطلاعات دقیق درباره این حادثه با مشکلاتی روبرو است.

عبیدالله از پارلمان سودان خواست به وزارت خارجه برای خارج کردن بیش از 300 شهروند سودانی که هنوز در بانتیو گرفتار هستند کمک کند.

از سوی دیگر کمیته امور خارجی پارلمان سودان در گزارشی اعلام کرد باقی ماندن اسم سودان در فهرست کشورهای حامی تروریستم و تنش در روابط با آمریکا تلاش‌های وزارت خارجه سودان برای بهبود روابط با خارج را با مانع مواجه کرده است.

شهر بنتیو در ایالت نفت خیز الوحده در شمال سودان جنوبی در طی درگیری های بین شورشیان طرفدار ریک ماشار، معاون برکنار شده رئیس جمهور این کشور با نیروهای دولتی چندین بار بین دو طرف دست به دست شده است. 

بر اساس گزارش ها حدود 300 تن در حمله سی ام فروردین ماه گذشته به این شهر کشته شدند و بیش تر کشته‌های اعلام شده از تاجران سودانی مقیم این شهر بوده‌اند.

دو طرف دولت و شورشیان در سودان جنوبی یکدیگر را به کشتار این شهروندان متهم می کنند.

نیروهای کلاه آبی سازمان ملل متحد هم همان زمان از وجود ده ها جسد در خیابان‌های بنیتو خبر دادند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول