اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انفجار در شمال شرق نیجریه دستکم 40 کشته بر جای گذاشت

وقوع انفجاری قدرتمند در یک استادیوم فوتبال در شمال شرق نیجریه، به مرگ دستکم 40 تن منجر شد.

انفجار در شمال شرق نیجریه دستکم 40 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی، وقوع انفجاری مهیب در شمال شرق نیجریه به مرگ دستکم 40 نفر و مجروحیت ده‌ها تن دیگر منجر شد. این حادثه یکشنبه شب در یک استادیوم فوتبال رخ داده است.

 

منابع نظامی نیجریه در این‌باره به «رویترز» گفتند، هنوز آمار «دقیقی» از شمار کشته و مجروحان وجود ندارد و احتمال افزایش تعداد اعلام شده قربانیان وجود دارد.

به گفته شاهدان عینی این انفجار عصر روز یکشنبه و در یک استادیوم فوتبال روی داد و غالب قربانیان نیز کسانی هستند که از طریق تلویزیون‌های مستقر در محل، درحال تماشای مسابقه فوتبال بودند.

با وجود این که تا‌کنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته، به نظر می‌رسد گروه تروریستی «بوکوحرام» پشت این حادثه قرار دارد. نام این گروه تروریستی پس از حادثه ربوده شدن بیش از 200 دختر دانش آموز بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. این گروه تروریستی که بهانه لازم برای اعزام نظامیان آمریکایی و غربی به منطقه را به خوبی مهیا کرده است، 14 آوریل این دانش‌آموزان را ربود و تا کنون نیز آنها را در اسارت نگه داشته است.

هفته گذشته نیز وقوع یک حمله انتحاری در یک زمین فوتبال در شهر «جوز» نیجریه به کشته شدن 3 نفر منجر شد. علت پایین بودن تلفات این حمله این بود که خودروی عامل انتحاری زودتر از موعد مقرر منفجر شد.

یک هفته پیش از این حادثه نیز دو انفجار مهیب در مرکز شهر «جوز» روی داده بود که طی آن دستکم 118 نفر جان باختند. اما در انفجار ماه آوریل که در حومه شهر «ابوجا» به وقوع پیوست 95 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول