اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور نیجریه علیه تروریست‌های بوکوحرام اعلام جنگ تمام عیار کرد

رئیس‌جمهور نیجریه ضمن اعلام جنگ تمام عیار علیه تروریست‌های بوکوحرام، به والدین دختران ربوده شده کشورش تضمین داد که آنها را آزاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور نیجریه علیه تروریست‌های بوکوحرام اعلام جنگ تمام عیار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «گودلاک جوناتان»، رئیس جمهور نیجریه روز پنجشنبه علیه تروریست‌ها در خاک کشورش اعلام جنگ تمام عیار کرد.

وی همچنین به والدین دخترهای دبیرستانی ربوده شده توسط بوکوحرام تضمین داد که آنها را آزاد خواهد کرد  و در یک نظق تلویزیونی گفت: «من مصمم هستم با آغاز جنگ علیه تروریسم از دموکراسی، وحدت ملی و ثبات سیاسی‌مان محافظت کنم.

واژه «جنگ تمام عیار» توسط «ادریس دیبای» رئیس‌جمهور چاد بعد از نشست کشورهای همسایه نیجریه که اواسط مه در پاریس برگزار شد، برای تعریف راهبرد مشترک مبارزه با گروههای افراطی طراحی شده است.

جاناتان همچنین اعلام کرد که به نیروهای امنیتی اجازه داده است تا از هر ابزار لازم طبق قانون برای تحقق این هدف استفاده کنند.

وی گفت: من به شما تضمین می‌دهم که این اراذل و اوباش بیرون رانده می‌شوند. این مسئله یک شبه رخ نمی‌دهد اما از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف مضایقه نمی‌کنیم.

رئیس‌جمهور نیجریه تأکید کرد: با حمایت مردم نیجریه، همسایگان و جامعه بین‌لاملل، ما دفاع خود را تقویت می‌کنیم، دخترانمان را آزادی می‌کنیم و نیجریه را از ترویست‌ها رها می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول