اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در واکنش به اظهارات جان کری

فرانسه بار دیگر برای یافتن دانش‌آموزان نیجریه‌ای اعلام آمادگی کرد

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود، بار دیگر آمادگی کشورش برای کمک به یافتن دانش‌آموزان ربوده‌شده در نیجریه را اعلام کرد.

فرانسه بار دیگر برای یافتن دانش‌آموزان نیجریه‌ای اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته در واکنش به اظهارات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از قاطعیت فرانسه برای کمک به نیجریه در یافتن 200 دانش‌آموز ربوده شده توسط گروهک شورشی بوکوحرام در این کشور خبر داد. 

بر اساس این گزارش، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا تنها کشوری است که به نیجریه در یافتن دانش‌آموزان ربوده شده کمک می‌کند و این در حالیست که انگلیس، فرانسه و «اسرائیل» هم در این زمینه فعالیت دارند.

فابیوس در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «وضعیت این دانش‌آموزان کاملا نامناسب است و بسیاری از کشورها و اول از همه آنها فرانسه برای یافتن این دانش‌آموزان تلاش می‌کند.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین اظهارات جان کری را مضحک خواند و افزود: «من و جان کری دوستان خوبی هستیم اما واقعیت چیز دیگریست و آن اینکه فرانسه با درک عمق واقعیت، برای کمک به یافتن این دانش‌آموزان کاملا آماده و فعال است.»

اعضای گروهک شورشی بوکوحرام چندی پیش با حمله به یک خوابگاه دانش‌آموزان دختر در نیجریه، بیش از 200 دانش‌آموز دختر را ربودند و چند روز بعد یک پیام ویدئویی در اینترنت پخش شد که در آن فردی که ادعا می‌کرد رئیس این گروه تروریستی است، از عزم این گروه برای فروختن دختران ربوده شده در بازار خبر داد.

انتشار این خبر خشم مردم ابوجا و اعتراض آنها به ناتوانی دولت در آزادسازی گروگان‌ها را موجب شده است.

این در حالیست که دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز  با صدور بیانیه‌ای، «فروش دانش آموزان دختر به عنوان برده» را جنایت علیه بشریت و قابل پیگیری در محاکم بین المللی دانسته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول