اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا فردا برگزار می‌شود

انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا ۲۵ می(۴ خرداد) با پایان بخشیدن به جنگ‌های انتخاباتی بین ۵ نامزد حاضر برگزار خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، 32 میلیون و 975 هزار و 158 کلمبیایی مجاز به دادن رأی در 10 هزار و 642 مرکز رأی‌گیری در داخل و خارج کلمبیا هستند.

انتخابات برای کلمبیایی‌های مقیم در خارج کشور در روز 19 ماه می در 64 کشور نیز برگزار شد.

خبرگزاری «ال تیمپو» در این خصوص نوشت: 64 نماینده از اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) و سازمان کشورهای آمریکایی، ناظران بین‌المللی و بیش از 4 هزار نفر، ناظران داخلی این انتخابات در داخل و خارج کشور هستند.

«خوان کارلوس پینزون»، وزیر دفاع کلمبیا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که 437 هزار مأمور پلیس در سرتاسر کشور و مراکز رأی‌گیری حافظ امنیت و آرامش مردم طی انتخابات خواهند بود.

طبق توافقات نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) با ارتش آزادی بخش کلمبیا به دلیل برگزاری انتخابات اعلام آتش‌بس کرده‌اند که از 20 ماه می شروع و تا 28 این ماه ادامه خواهد داشت.

چند روز قبل عملیات جاسوسی «آلوارو اوریبه»، رئیس جمهور سابق کلمبیا و «ایوان اسکار زولوآگا»، نامزد راست‌گرای انتخاباتی به وسیله هکری به نام «اندرس سپولودا» از طریق یک هکر اسپانیایی به نام «رافائل رورت» آشکار شد که سعی در برهم زدن نتایج مثبت مذاکرات و سیاه کردن چهره «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهور فعلی کلمبیا که برای دوره بعد نیز کاندید شده است، بودند.

خلاصه‌ای از برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی:

خوان مانوئل سانتوس

بهبود سیستم‌های مالیاتی، کنترل هزینه‌های دارویی، به رسمیت شناختن حق سلامتی و رفاه برای هر شهروند، ایجاد حقوق ثابت برای کارمندان، حذف مالیات برای کارمندان رسمی، تقویت نیروی کار فنی به وسیله دادن آموزش، افزایش بودجه برای قشر آسیب‌پذیر، ارتقاء سطح آموزش در مدارس، افزایش نیروهای امنیتی برای جلوگیری از جنایات.

اسکار ایوان زولوآگا

افزایش واردات دارو، مراقبت‌های پزشکی و کمک‌های مالی از قشر کم درآمد، ایجاد بخش‌های تخصصی به همراه نیروهای کارآمد در حوزه کاری، افزایش برنامه در تمامی نهاد‌های آموزشی، بهبود شرایط کاری معلمان، کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان، افزایش حقوق نیروهای نظامی، برقراری عدالت اجتماعی.

انریکه پنیالوسا

اصلاحات در نظام سلامت، بهداشت و بیمه، ساخت بیمارستان و مدارس و استخدام نیرو‌های متخصص، افزایش فرصت‌های شغلی با حقوق و مزایای بالا، اعطای یارانه به شرکت‌های صادراتی، بهبود شرایط برای دسترسی به دانشگاه، پیشگیری از وقوع جرم از طریق گسترش برنامه‌های ورزشی، آموزشی، شغلی و فرهنگی برای جوانان، افزایش سیستم‌های امنیتی.

کلارا لوپز

ایجاد سلامت به عنوان حق اساسی هر شهروند، بهبود شرایط بازنشستگان، توسعه اقتصاد اجتماعی با ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش رایگان از قبل از مدرسه تا دانشگاه به منظور تربیت نیروهای متخصص، افزایش حقوق معلمان، بالا بردن کیفیت آموزشی در مدارس، نظارت بیشتر برای حفاظت از محیط زیست، برقراری صلح کامل در روند مذاکرات دولت با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک).

مارتا لوسیا رامیرز

طرح بهداشت اجباری برای تمام شهروندان، افزایش واردات دارو، افزایش حقوق و ایجاد فرصت‌های شغلی، ایجاد شغل‌های خانگی برای زنان، افزایش برنامه‌های آموزشی برای معلمان، افزایش امنیت شهروندی و برخورد جدی با مجرمان.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول