اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ابراز خرسندی رئیس‌جمهور کلمبیا از مذاکرات صلح دولت با فارک

رئیس‌جمهور کلمبیا به توافق‌های صورت‌گرفته دولت با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) اشاره کرد و اطمینان داد به عنوان رئیس دولت تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در کشور خواهد کرد.

ابراز خرسندی رئیس‌جمهور کلمبیا از مذاکرات صلح دولت با فارک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، خوزه مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا در تلویزیون ملی این کشور گفت که فرآیند صلح بین دولت و گروه فارک در کوبا در هاوانا مثبت ارزیابی می‌شود.

خبرگزاری «تله‌سور» نوشت که رئیس جمهور کلمبیا در ادامه اظهار داشته که هدف دولت کلمبیا برای موافقت با فارک این است که تخلفات در این کشور از بین برود و این توافق‌ها را با یک استراتژی که کلمبیا را دگرگون می‌سازد به کار می‌گیریم و امیدواریم که مردم نیز از این برنامه دولت بهره ببرند.

او بر وجود نیروهای مردمی در سراسر کشور برای برقراری صلح و امنیت تاکید کرد.

سانتوس همچنین گفت: در حال حاضر مذاکرات دولت با فارک به نیمی از توافق‌ها دست یافته و ما به دستیابی صلح در کلمبیا نزدیک هستیم.

وی خاطرنشان کرد که کلمبیا می‌تواند تمام نقطه نظرات توافق‌ها در هاوانا را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس جمهور کلمبیا این نوید را به مردم خود داد که مفاد این توافق‌های انجام شده جهت تجزیه و تحلیل در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و اعلام کرد که در 26 ماه می پس از انتخابات، شورای ملی صلح را تشکیل می‌دهد.

سانتوس با بیان اینکه ایجاد صلح در کشور منافع ملی را به ارمغان می‌آورد، گفت که به عنوان مثال کشاورزان می توانند در زمین‌های خود برداشت کنند،گردشگری افزایش می‌یابد چون مردم می‌توانند در سراسر کشور با امنیت حرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول