اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شروع رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در کلمبیا

یک هفته به شروع انتخابات ریاست جمهوری در کلمبیا زمان باقی مانده و 5 کاندیدای ریاست جمهوری به رقابت با حریفان خود پرداختند.

شروع رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، سخنرانی روز شنبه رئیس جمهور که به توافق در مورد قاچاق مواد مخدر در روز جمعه در هاوانای کوبا بین مذاکره کنندگان دولت سانتوس و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) رسید، نشان دهنده دستیابی به موفقیت در روند مذاکرات صلح است.

سانتوس گفت: سومین توافق انجام گرفته که هنوز کامل نشده است پیامدهایی در جهان دارد.

کلمبیای بدون مواد مخدر و در صلح و آرامش را تصور کنید؛ رسیدن به این هدف نزدیک است.

ما به سه مورد از پنج مورد توافق خود با فارک دست یافته‌ایم و از شما می‌خواهم در روز 25 می رئیس جمهوری را انتخاب کنید که کشور کلمبیا را به سوی صلح و پیشرفت هدایت کند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: اسکار ایوان زولوآگا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری خطاب به سانتوس گفته است که اگر وی با کارتل‌های اصلی مواد مخدر در جهان نیز مذاکره کند از دید وی این کار بی‌ارزش و صحبت در این مورد بی‌فایده است.

کاندیدای دیگر انریکه پنالوسا گفت: استفاده سیاسی از مذاکرات صلح در هاوانا تأسف بار است و نباید عاملی برای جمع‌آوری رأی در نظر گرفته شود و مذاکرات صلح بدون در نظر گرفتن این که چه کسی حکومت را در دست دارد، باید ادامه پیدا کند.

کلارا لوپز و پنالوسا تنها کاندیدایی هستند که حمایت خود را از روند مذاکرات صلح طبق آنچه که سانتوس در مورد آن صحبت کرده نشان دادند.

نامزد حزب محافظه کار مارتا لوسیا نیز صحبت در مورد مواد مخدر را نادرست دانست و اعلام کرد این راهی است که سانتوس برای جمع‌آوری رأی و انتخاب مجدد در پیش گرفته است.  

امروز نامزدهای انتخاباتی آخرین دیدار را با طرفداران خود در میدان‌های عمومی انجام می‌دهند و از یکشنبه آینده کار رأی‌گیری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول