اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف مسکو را به نقض تعهدات دوجانبه درباره مسائل مرزی متهم کرد

وزارت امور خارجه اوکراین با اشاره به اینکه هنوز پاسخی از طرف روسیه در مورد پیشنهاد اقدامات مشترک برای برقراری ثبات در مرزهای دو کشور دریافت نکرده، مسکو را به نقض تعهدات خود بر اساس توافقات دوجانبه متهم کرد.

کی‌یف مسکو را به نقض تعهدات دوجانبه درباره مسائل مرزی متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه اوکراین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز پاسخی از طرف روسی در خصوص پیشنهاد طرف اوکراینی برای انجام اقدامات مشترک برای برقراری ثبات در مرزهای دو کشور دریافت نکرده است.

روز شنبه وزارت خارجه اوکراین یادداشتی برای وزارت امور خارجه روسیه ارسال نموده بود که در آن از تشدید فعالیت گروه‌های خلافکار در مرز مشترک روسیه و اوکراین ابراز نگرانی شده است. مقامات کی‌یف پیشنهاد کردند که نیروهای مرزبانی دو کشور هر چه سریعتر اقدامات مشترکی را در جهت کاهش وخامت اوضاع و برقراری ثبات در مناطق مرزی انجام دهند.

وزارت خارجه اوکراین امروز اعلام کرد که تا این لحظه هنوز هیچ اطلاعی در مورد واکنش مقامات مسکو به این پیشنهاد به کی‌یف نرسیده است. به عقیده آنها، فقدان واکنش روسیه به این درخواست، به منزله نقض تعهداتی است که طرف روسی بر اساس توافقات دو جانبه برعهده گرفته است.

در این بیانیه به اینکه چه اسناد دوجانبه‌ای مد نظر است، اشاره نشده است.

مقامات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده‌اند که در حال بررسی پیشنهاد کی‌یف هستند.

"گریگوری کاراسین" معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اوکراین در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما این یادداشت را بررسی خواهیم کرد. در مجموع ما دارای تماس‌های کاری عادی با همتایان اوکراینی خود هستیم و به این درخواست مقامات کی‌یف طبق اصول مترادف واکنش نشان داده خواهد شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول