اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیموشنکو خواستار برگزاری «فوری» همه پرسی برای عضویت اوکراین در ناتو شد

«یولیا تیموشنکو» نامزد پست ریاست‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که مسئله پیوستن این کشور به ناتو و اتحادیه اروپا که به عقیده وی ضروری است،باید توسط مردم و از طریق برگزاری فوری یک همه پرسی سراسری مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

تیموشنکو خواستار برگزاری «فوری» همه پرسی برای عضویت اوکراین در ناتو شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یولیا تیموشنکو" نامزد پست ریاست‌جمهوری اوکراین، نخست وزیر سابق و رهبر حزب «باتکیشوینا» معتقد است که مسئله عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و ناتو باید تنها توسط مردم اوکراین و در جریان یک همه پرسی سراسری مورد تصمیم گیری قرار گیرد و سیاستمداران نمی‌توانند در این مورد تصمیم بگیرند.

تیموشنکو روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر حزب خویش گفت: «تصمیم برای تامین امنیت کشور ممکن است پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو باشد، این راه متمدن کشور ماست، ولی این مسئله نباید توسط یک ساسیتمدار خاص و یا یک حزب مورد تصمیم گیری قرار بگیرد، بلکه مردم اوکراین فقط چنین حقی دارند و به همین دلیل من پیشنهاد برگزاری فوری یک همه پرسی سراسری در این خصوص را دارم.»

وی در عین حال نظر "پیتر پروشنکو" نامزد دیگر پست ریاست‌جمهوری اوکراین که با پیوستن این کشور به اتحاد نظامی ناتو بشدت مخالفت کرده را یک اشتباه بزرگ دانست.

تیموشنکو پیش از این اعلام کرده بود که بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ، اوکراین باید درخواست عضویت به اتحادیه اروپا را به این سازمان مطرح کرده و یک همه پرسی برای پیوستن این کشور به ساختارهای امنیت جمعی، نظیر ناتو، برگزار کند.

اوکراین تاکنون خود را «کشوری بی‌طرف» اعلام کرده و تاکید داشته که به هیچ سازمان نظامی نخواهد پیوست. البته در رابطه با عضویت در اتحادیه اروپا، بعد از وقوع انقلاب نارنجی در سال 2005 به این طرف، دائما به سمت همگرایی هرچه بیشتر با اروپا گام برداشته است.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول