اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و روسیه در خصوص اوضاع اوکراین

وزرای خارجه آلمان و روسیه، در تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات اوکراین، بر اجرای نقشه راه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای پایان دادن به تنش‌ها در این کشور تأکید کردند.

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه  آلمان و روسیه در خصوص اوضاع اوکراین

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، «فرانک والتر اشتاینمایر» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه آلمان و روسیه، در تماس تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات اوکراین و راهکارهای اقدام مشترک برای کمک به حل سیاسی بحران این کشور، بر اجرای نقشه راه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای پایان دادن به تنش ها در مناطق ناآرام این کشور اروپایی تأکید کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، در این تماس که به ابتکار عمل طرف آلمانی صورت گرفت، طرفین توقف اقدامات نظامی ارتش اوکراین برای جلوگیری از خسارات بیشتر و ایجاد زمینه مناسب برای یک گفت‌وگوی واقعاً فراگیر ملی، بین گروه‌های استقلال‌طلب و دولت موقت اوکراین را خواستار شدند.

وزیر امورخارجه روسیه در این گفت‌وگو، توقف فوری استفاده از نیروی نظامی علیه معترضین و پایبندی دولت موقت کی‌یف به تعهدات خود ذیل توافقنامه 17 آوریل ژنو را خواستار شد. لاوروف همچنین بر لزوم انجام یک تحقیق مستقل و بی طرفانه در خصوص کشتار معترضین در شهر اودسا تأکید کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول