اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: با قطع گاز روسیه به اوکراین کنار خواهیم آمد

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد روسیه ارسال گاز به این کشور را قطع نخواهد کرد، اما در صورت انجام این کار، با این مشکل به نوعی کنار خواهد آمد.

کی‌یف: با قطع گاز روسیه به اوکراین کنار خواهیم آمد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الکساندر تورچینوف"، رئیس پارلمان و کفیل پست ریاست‌جمهوری اوکراین معتقد است که تا زمانی که پرونده شکایت علیه اوکراین علیه روسیه در دادگاه بین المللی در حال بررسی است، شرکت «گازپروم» روسیه اقدام به قطع ارسال گاز به اوکراین نخواهد نمود.

تورچینوف شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: بر اساس اصول بین المللی، در صورتیکه پرونده‌ اختلافی در دادگاه بین المللی در حال بررسی باشد، یک طرف مناقشه نمی‌تواند ارسال کالا برای طرف دیگر را متوقف کرده و یا قراردادی که در حال رسیدگی است را فسخ کند.

وی افزود: ما از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده‌ایم تا این شکل از روابط تجاری که روسیه بطور یکجانبه قیمت مورد توافق قبلی را تغییر داده و آن را افزایش دهد، دیگر متوقف شود.

رئیس‌جمهوری موقت اوکراین تاکید کرد که این کشور حتی درصورت قطع گاز از سوی روسیه از اول ماه ژوئن، با این مشکل به نوعی کنار خواهد آمد. وی یادآور شد که مسئله بر سر استفاده از منابع گازی دیگر و همچنین انعقاد قرارداد گازی با کشورهای غربی است.

پیش از این "یوری پرودان"، وزیر انرژی اوکراین اعلام کرده بود که مقامات کی‌یف قصد ندارند بدهی گازی 3.5 میلیارد دلاری خود به روسیه را بپردازند و خواستار آن هستند که قیمت گاز روسیه به همان 268.5 دلار در ازای هر 1000 مترمکعب گاز بازگردد.

"آلکسی میلر" مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه اعلام کرده است که اگر طرف اوکراینی بدهی معوقه در ازای ارسال گاز را نپردازد، این شرکت در تاریخ سوم ژوئن، راس ساعت 10 صبح به وقت مسکو، شیرهای گاز به سمت اوکراین را خواهد بست.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول