اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: اتحادیه اروپا مقصر عدم پرداخت بدهی گازی اوکراین به روسیه است

رئیس ‌جمهوری روسیه با ابراز دلسردی از فقدان تلاش رهبران اروپایی تاکید کرد: اوکراین با وجود دریافت نخستین بسته کمک مالی، هنوز هیچ اقدامی برای بازپرداخت بدهی گازی خود نکرده و اتحادیه اروپا باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهد.

پوتین: اتحادیه اروپا مقصر عدم پرداخت بدهی گازی اوکراین به روسیه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویژه برای رهبران کشورهای اروپایی یادآور شد که مقامات مسکو از فقدان پیشنهاد مشخصی از سوی اتحادیه اروپا برای حل و فصل مشکلات مربوط به عدم پرداخت بدهی‌های گازی اوکراین بسیار دلسرد شده و خواستار فعالیت بیشتر آنها در این راستا هستند.

پوتین در عین حال تاکید کرد که تصمیم روسیه در رابطه با قرارداد مربوط به پرداخت بدهی گازی اوکراین، با توجه به شرایط الزامی بود، چرا که شرکت گازپروم روسیه حتی یک پرداخت هم برای بدهی‌های اوکراین دریافت نکرده است. این در حالی است که طرف اوکراینی اولین بسته کمک مالی خود از صندوق جهانی پول به ارزش 3.2 میلیارد دلار را دریافت کرده است.

وی توضیح داد: ما در اوایل ماه آوریل پیشنهاد رایزنی‌هایی با هدف کار بر روی اقدامات مشترک به منظور ایجاد ثبات در اقتصاد اوکراین و تامین ارسال گاز و ترانزیت گاز روسیه بر اساس شرایط مشخص را مطرح کردیم، ولی اقدام مشخصی در این رابطه از سوی شرکای اروپایی ما هنوز صورت نگرفته است و این مسئله بسیار مایوس کننده است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: در رابطه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید بگویم که در طی این مدت تنها یک نشست در ورشو با حضور نماینده ویژه این سازمان و نماینده طرف اوکراینی برگزار شده است و هیچ اقدام خاصی برای حل مشکلات مربوط به عدم پرداخت بدهی گازی اوکراین صورت نگرفته است.

بدهی شرکت «نفت و گاز اوکراین» به طرف روسی (شرکت گازپروم) اکنون دیگر به 3.5 میلیارد دلار رسیده است که مقامات کی‌یف از پرداخت آن که بر اساس قیمت 485 دلار در ازای هر مترمکعب گاز در نظر گرفته شده، خودداری کرده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول