اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

طرح 12 ساله افغانستان برای تقویت ارتش/ هند برای معلولان افغان پای مصنوعی می‌سازد

طرح 12 ساله افغانستان برای تقویت ارتش، کشته و زخمی شدن 10 پلیس، ساخت پای مصنوعی برای معلولان افغان در هند، کشته و زخمی شدن 92 شبه‎نظامی طالبان، مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته را تشکیل می‌دهند.

طرح 12 ساله افغانستان برای تقویت ارتش/ هند برای معلولان افغان پای مصنوعی می‌سازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «سنت الله تیمور»، سخنگوی والی ولایت «تخار» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نیتجه انفجار بمب کنترل از راه دور در منطقه « خواجه» این ولایت، یک نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته تیمور، در این انفجار یک سرباز افغان کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

وی افزود، هدف از این انفجار کاروان نیروهای امنیتی افغان بوده است.

کشته و زخمی شدن 10 پلیس در غرب افغانستان

«عبدالروف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مواد منفجره جاسازی شده در یک موتورسیکلت در منطقه «کهسان» این ولایت، یک پلیس کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته احمدی، منطقه کهسان هم مرز با کشور ایران است و یکی از مناطق امن این ولایت محسوب می‌شود اما در این اواخر حملات تروریستی در این منطقه افزایش یافته است.

از سوی دیگر مقامات ولایت هرات می‎گویند که بر اثر واژگون شدن یک خودروی نیروهای امنیتی افغان در مسیر هرات – تورغندی یک پلیس کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدن 92 شبه‎نظامی طالبان درنقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «پکتیا»، «قندوز»، «فاریاب»، «غزنی»، «فراه»، «غور» و «نمیروز» در 24 ساعت گذشته 38 شبه‎نظامی طالبان کشته، 25 نفر زخمی و 6 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 28 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین نیز از ولایت‎های «لغمان»، پکتیا، «هلمند» به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

از سوی دیگر، «عطاالله خوگیانی»، سخنگوی والی ولایت «میدان وردک» در جنوب افغانستان می‎گوید که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در منطقه «سید آباد» این ولایت یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان و چهار عضو این گروه کشته و 2 نفر دیگر دستگیر شدند.

در همین حال «محمد علی احمدی» معاون والی ولایت «غزنی» نیز از کشته شدن 11 شبه‎نظامی طالبان در منطقه «اندر» این ولایت بر اثر حمله هوایی نظامیان خارجی خبر داد.

به گفته وی، همچنین پنج شبه‏‎نظامی دیگر در حال جاسازی مین کنار جاده‎ای در منطقه «ده یک» این ولایت کشته شدند.

همچنین «حضرت حسین مشرق وال» سخنگوی پلیس ولایت «ننگرهار» از کشته شدن شش شبه‎نظامی طالبان در منطقه «گوشته» این ولایت خبر داد.

دستگیری 343 نفر به اتهام جرایم جنایی در کابل در مدت 2 ماه

دفتر مطبوعاتی پلیس ولایت «کابل» با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان در 2 ماه اخیر 343 نفر را به اتهام جرایم جنایی از مناطق مختلف شهر کابل دستگیر کردند.

بر اساس این اطلاعیه، از نزد این افراد 11 خودرو و تعدادی جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

این در حالی است که اخیرا شهروندان شهر کابل از ربودن سرمایه داران، کودکان، سرقت وسایل نقلیه، کیف زنی و سرقت‎های مسلحانه در این شهر ابزار نگرانی کردند.

هند برای معلولین افغان پای مصنوعی می‎سازد

«آمنه افضلی»، وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین  افغانستان طی مراسمی در «کابل» با سفیر هند تفاهمنامه‌ای را برای ساخت پای مصنوعی امضا کرد.

به گفته افضلی، هند تعهد کرده است که در بخش کمک رسانی به معلولین افغان همکاری بیشتری می‌کند.

این وزارتخانه در حال حاضر 150 هزار معلول را ثبت کرده است و تلاش می‌کند تا با کمک‌های مالی، آموزشی، درمانی به این قشر از جامعه افغانستان خدمات رسانی کند.

طرح 12 ساله افغانستان برای تقویت ارتش ملی این کشور

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در جلسه شورای امنیت افغانستان که تحت ریاست «حامد کرزی» برگزار شد؛ برای تقویت ارتش ملی افغانستان طرحی 12 ساله مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس این اطلاعیه، وزیر دفاع افغانستان موظف شده است تا طرح یاد شده را به عنوان ساختار، تشکیلات، تجهیزات و دورنمای ارتش ملی به وزارت دفاع آینده این کشور بسپارد.

«محمد عمر داووزی»  وزیر کشور افغانستان نیز از آمادگی نیروهای امنیتی افغان برای تأمین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اطمینان داد.

در این نشست، همچنین رئیس اداره امور و دیبرخانه شورای وزیران افغانستان نیز از چگونگی آمادگی لازم برای برگزاری مراسم انتقال و تحلیف دولت آینده در این کشور خبر داد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول