اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایندیپندنت:‌غرب قادر به‌ درک اهداف پوتین‌در اوکراین نیست

مفسر روزنامه ایندیپندنت نوشت: اهداف‌‌ و مواضع رئیس‌جمهوری روسیه‌در قبال اوکراین غالبا در غرب یا درست تعبیر نشده و یا اصلا درک نمی‌شود ولی اکنون زمان آن رسیده که نگاه واقع بینانه‌ای به حوادث اوکراین داشت.

ایندیپندنت:‌غرب قادر به‌ درک اهداف پوتین‌در اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سفر روز جمعه "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه به بندر «سواستوپل» در جمهوری خودمختار کریمه از سوی کشورهای غربی بعنوان «اهداف در حال گسترش» وی تلقی شد، ولی این اقدام پوتین، قبل از هر چیز اهدافی را دنبال می‌کند که اتحادیه اروپا و آمریکا متوجه آن نبوده و یا از آن برداشت اشتباهی داشتند.

این مطلبی است که "مری دژفسکی"، مفسر روزنامه ایندیپندنت امروز به آن اشاره کرده و یادآور شده است: «باید توجه داشت که پوتین دو روز قبل از این سفر در دیدار با رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که ممکن است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین را بپذیرد، ضمن اینکه طرفداران فدراتیوه شدن اوکراین هم قصد دارند همین فردا (یکشنبه) همه پرسی برای تعیین وضعیت مناطق شرقی اوکراین انجام دهند.»

وی نوشته است: در غرب اظهارات پوتین به منزله «تغییر 180 درجه » و یا حداقل «نرم شدن» مواضع مسکو تلقی شد، در حالی که، این سخنان دقیقا در ادامه همان خط مشی قبلی روسیه است. نباید فراموش کرد که روسیه در ماه آوریل نیز از توافقات نشست 4 جانبه در ژنو در خصوص اوکراین حمایت کامل کرد.»

به عقیده وی، مواضع روسیه در قبال بحران اوکراین همواره دقیق و حساب شده بوده است. روسیه چند مسئله مهم را در این رابطه در نظر دارد: اولا روسیه باید امنیت ناوگان دریای سیاه این کشور را که در بندر سواستوپل مستقر است و برای این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد تامین کند، در عین حال نفوذ خویش در این کشور همسایه را حفظ نموده و سوم اینکه از منافع روس زبانان ساکن اوکراین هم دفاع کند.

«دژفسکی» با اشاره به اینکه در غرب غالبا این اهداف مهم روسیه درست تعبیر نشده و یا اصلا درک نمی‌شود، گفت: «زمان آن رسیده که رسانه‌های گروهی غربی حوادث و اتفاقات اوکراین را واقع بینانه گزارش دهند.»

به عقیده وی، نیروهایی که در شرق اوکراین در حال مقابله با نظامیان ارتش اوکراین هستند را شاید بتوان «طرفدار روسیه» نامید، تنها به این دلیل که آنها از تمایلات طرفدار غرب مقامات کی‌یف نگران هستند. رسانه‌های غربی باید این واقعیت را بپذیرند که این دو گروه از مردم اوکراین هستند که در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند و حرف آخر را در حل این بحران نه واشنگتن می‌زند و نه مسکو.

انتهای پیام/ج

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول