اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: پوتین کنترل نیروهای شرق اوکراین را از دست داده است

وزیر خارجه انگلیس روز شنبه با بیان این ادعا که روسیه ناآرامی‌ها در شرق اوکراین را هدایت می‌کند، گفت: مسکو اکنون کنترل استقلال‌طلب‌ها را از دست داده است.

هیگ: پوتین کنترل نیروهای شرق اوکراین را از دست داده است

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه مدعی شد که روسیه ناآرامی‌ها در شرق اوکراین را هدایت می‌کند، اما اکنون کنترل گروه‌های معترض را از دست داده است.

آقای هیگ که با روزنامه «دیلی‌تلگراف» صحبت می‌کرد، در مورد تشدید تنش در شرق اوکراین، گفت: «به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور پوتین نیروهایی را آزاد کرده که خود قادر به کنترل آن‌ها نیست. آدم‌کش‌های مسلح به تجهیزات مدرن تنش‌های کهنه را زنده می‌کنند و نفرت‌های تازه می‌آفرینند.»

وی همچنین نیروهای هوادار روسیه را عامل خون‌ریزی‌های اخیر دانسته و نسبت به گسترش درگیری‌ها هشدار داده است. این در حالی است که در جریان درگیری‌های دو هفته اخیر در شرق اوکراین، هواداران روسیه بیشترین تلفات را داده‌اند و نظامیان وابسته به کی‌یف حملات گسترده‌ای را علیه معترضان ترتیب داده‌اند.

هواداران روسیه قرار است فردا در دو شهر «لوهانسک» و «دونستک» همه‌پرسی استقلال از اوکراین برگزار کنند. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواستار تعویق این همه‌پرسی‌ها شده، اما استقلال‌طلبان همچنان بر اجرای همه‌پرسی اصرار دارند.

درخواست برای برگزاری همه‌پرسی پس از آن آغاز شد که شبه‌جزیره «کریمه» دو ماه قبل در پی سقوط دولت اوکراین و بالا گرفتن احتمال برخورد دولت موقت با روس‌تبارها، خواستار الحاق به روسیه شد. ساکنان کریمه با شرکت در همه‌پرسی به استقلال از اوکراین رأی داده و به فدراسیون روسیه پیوستند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول