اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتایج تحقیقات موسسه نظرسنجی «پیو» منتشر شد

حمایت ۸۳ درصدی مردم روسیه از سیاست خارجی پوتین/ مردم اوکراین کی‌یف را مقصر بحران می‌دانند

نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی معتبر بین‌المللی نشان می‌دهد ۸۳ درصد مردم روسیه سیاست خارجی رئیس‌جمهور کشورشان را «درست» دانسته و مردم اوکراین هم مقامات کی‌یف را مقصر اوضاع کنونی کشورشان می‌دانند.

حمایت ۸۳ درصدی مردم روسیه از سیاست خارجی پوتین/ مردم اوکراین کی‌یف را مقصر بحران می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، نتیجه نظرسنجی که اخیرا در روسیه و اوکراین از سوی سازمان تحقیقاتی «Pew Research Center» که مقر آن در واشنگتن است، انجام گرفته، نشان می هد که اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه معتقدند که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهورکشورشان سیاست خارجی درستی را پیش می‌برد و مردم اوکراین هم اعتمادی به مقامات جدید کی‌یف که قدرت در این کشور را بدست گرفته اند، ندارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، در حال حاضر 83 درصد از شهروندان روسی «اطمینان» دارند که سیاستی که پوتین در خصوص مسائل بین المللی اتخاذ کرده است، کاملا درست و به جا بوده است. 52 درصد از سئوال شوندگان نیز این سیاست را تا حدودی درست ارزیابی کرده‌اند.

برای مقایسه لازم به یادآوری است که در سال 2012 نظرسنجی همین سازمان بین المللی نشان داده بود فقط 69 درصد از مردم روسیه سیاست خارجی رئیس‌جمهوری  پوتین را قبول دارند.

نظرسنجی این موسسه بین المللی همچنین نشان می دهد که 27 درصد از مردم روسیه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی  را «یک پیروزی بزرگ» نامیده اند چرا که معتقدند این رویداد به نفع همه بوده است. 28 درصد هم «تقریبا» مخالف چنین برداشتی بوده و 11 درصد هم کاملا با این نظر مخالفند. 8 درصد هم پاسخ به چنین سئوالی برایشان دشوار بود.

علاوه بر این، تنها 23 درصد از سئوال شوندگان روسی نظر مثبتی نسبت به ایالات متحده آمریکا داشته و 17 درصد نظر منفی نسبت به آمریکا دارند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، مشخص شده است که بخش قابل توجهی از مردم اوکراین مسئول اوضاع کنونی در کشورشان را مقامات جدید اوکراین می دانند. 49 درصد از شهروندان اوکراینی معتقدند که مقامات جدید کی‌یف تاثیر منفی بر اوضاع داشتند و 41 درصد این تاثیر را مثبت ارزیابی کردند. به عقیده 53 درصد از مردم اوکراین، رژیم جدید به آزادی‌های فردی افراد احترام نمی‌گذارد، 34 درصد مخالف چنین نظری را داشتند.

50 درصد از سئوال شوندگان معتقدند که انتخابات 25 ماه مه عادلانه نخواهد بود و 41 درصد امیدوار بودند که عادلانه باشد. 54 درصد هم موافق این نظریه بودند که زبان روسی، باید زبان رسمی دوم در اوکراین باشد.

77 درصد اطمینان داشتند که اوکراین باید کشور مستقلی باقی بماند و تنها 14 درصد معتقد بودند که مناطق حق حاکمیت مستقل داشته باشند. 43 درصد در بین اهمیت روسیه یا اتحادیه اروپا برای اوکراین، اتحادیه اروپا را انتخاب کرده و 18 درصد روسیه را برگزیدند.

این نظرسنجی طی 4 الی 20 آوریل و از میان 1500 نفر از مردم بالای 18 سال در مناطق مختلف مسکونی روسیه صورت گرفت و بطور همزمان نیز در بین 1700 نفر از شهروندان اوکراینی انجام شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول