اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طی یک بیانیه مشترک

رهبران فرانسه و آلمان روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

رهبران فرانسه و آلمان همه‌پرسی که قرار است روز یکشنبه در شرق اوکراین برگزار شود را غیرقانونی خواندند و روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند.

رهبران فرانسه و آلمان روسیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظام آلمان طرح همه پرسی که قرار است روز یک شنبه در شرق اوکراین برگزار شود را غیرقانونی خواندند. 

فرانسوآ اولاند و مرکل با صدور بیانیه‌ای مشترک در هشدار به مسکو اعلام کردند: برلین و پاریس در صورتی که انتخابات 25 مه 2014 در اوکراین آنطور که باید برگزار نشود، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهند کرد و این ناکامی عواقب شدیدی به دنبال دارد.

در بیانیه مشترک اولاند و مرکل همچنین آمده است: عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین که جامعه بین‌الملل آن را مشروع می‌داند، منجر به بی‌ثباتی بیشتر این کشور خواهد شد و در چنین شرایطی مسکو باید منتظر پیامدهای متناسب مانند تصمیمات شورای اروپا در نشست ششم مارس باشد.

 

جدایی طلبان هوادار روسیه قرار است روز 11 ماه مه در شهرهایی مثل دونتسک و لوهانسک برای جدایی از اوکراین همه پرسی برگزار کنند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز خواستار عدم برگزاری این همه پرسی شده است.

از زمان برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه مناطق شرقی و جنوبی شرقی اوکراین دستخوش ناآرامی است.

درحالیکه ارتش اوکراین کنترل کاملی بر اوضاع شرق این کشور ندارد دولت کی‌یف قرار است انتخابات ریاست جمهوری سراسری را در روز 25 ماه مه برگزار کند و برگزاری همه پرسی جدایی طلبان در مناطق شرقی باعث متشنج تر شدن اوضاع اوکراین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان همچنین تهدید کردند که درصورت شکست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، علیه روسیه تحریم‌های بیشتری وضع خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول