اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با حضور مهاجران افغان مقیم ایران

مراسم یادبود قربانیان حادثه «بدخشان» برگزار شد

مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه بدخشان افغانستان با حضور مهاجران افغان مقیم ایران در مشهد برگزار شد.

مراسم یادبود قربانیان حادثه «بدخشان» برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه بدخشان افغانستان، شب گذشته با حضور سرکنسول افغانستان و مهاجران افغان مقیم مشهد در «حسینیه هراتی‌ها» برگزار شد.

«محمد امین صدیقی» سرکنسول افغانستان در مشهد طی سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت به بازماندگان حوادث بدخشان، از تمام مهاجران خواست که به یاری هموطنان خود در افغانستان بشتابند و با ارسال کمک‌های خود آسیب دیدگان این حادثه تلخ را یاری نمایند.

سرکنسول افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر شمال افغانستان از جمله سیل و انفجار در معدن زغال سنگ و حادثه رانش زمین در منطقه «ارگو» بدخشان اشاره کرد و افزود: این حوادث تلخ و تأسف بار هر چند که ما را در ماتم و غم نشاند ولی از آنجایی که مردم افغانستان با درک و احساس این که همه از یک پیکر واحد هستند و به کمک آسیب دیدگان شتافتند همگان خوشحال شدند.

صدیقی در ادامه سخنان خود با یادآوری مشکلاتی که در امر کمک‌رسانی در روزهای اولیه حادثه به وجود آمده بود، اظهار داشت: مشکلات روزهای اولیه برطرف شده و دولت افغانستان با همکاری دیگر نهادها در حال کمک‌رسانی به بازماندگان این حادثه است.

در ادامه این مراسم «آیت الله علوی نژاد بلخی» یکی از علمای افغانستان و عضو ستاد جذب کمک‌های مردمی برای مناطق آسیب‌دیده افغانستان، در سخنانی از کمک‌ها و یاری مردم افغانستان به مناطق آسیب‌دیده تقدیر کرد و گفت: متأسفانه بر اثر حوادث سال‌های اخیر اختلافات قومی در میان مردم افغانستان شدت یافته بود ولی این حادثه یک بار دیگر نشان داد که مردم افغانستان می‌خواهند به طرف هویت ملی خود گام بردارند.

وی در ادامه افزود: وقتی این حادثه اتفاق افتاد مردم احساس کردند که یک ملت هستند و همه چیز آنها یگانه است و به دور از نگاه قومی و مذهبی به کمک هموطنان خود شتافتند.

این عضو ستاد کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، در ادامه به تشکیل «ستاد جذب و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق آسیب افغانستان» که در مشهد شکل گرفته است اشاره کرد و افزود: این ستاد مستقل است و نهادهای مختلف مهاجران در آن عضویت دارند و حسابی نیز به همین منظور افتتاح شده است و مهاجران عزیز می‌توانند کمک‌های خود را از طریق این ستاد به آسیب‌دیدگان برسانند.

محمد امین صدیقی سرکنسول دولت افغانستان در مشهد و یکی از اعضای ستاد کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، نحوه شکل‌گیری ستاد کمک‌رسانی به بازماندگان حادثه بدخشان را تشریح کرد و گفت: پس از این حادثه تأسف بار، علما، فرهنگیان و تجار مهاجر به کنسولگری افغانستان در مشهد دعوت شدند و پس از مشورت‌هایی که در این راستا صورت گرفت، ستادی همه جانبه از اقشار مردم تشکیل شد که هم در این حادثه کمک‌های را جذب و جلب کند و همه برای حوادث احتمالی آینده در افغانستان این ستاد فعالیت داشته باشد.

صدیقی در ادامه افزود: اولین قدم این ستاد برگزاری مراسم ترحیمی بود که در حسینیه هراتی‌ها برگزار شد و حدود 20 میلیون تومان پول نقد که مبلغی معادل 6 هزار دلار می‌شود نیز از طرف برخی اشخاص کمک شد.

وی تصریح کرد: فراخوان ادامه دارد و این ستاد روز یکشنبه هم تجار افغانستانی را به کنسولگری دعوت کرده‌ است تا بتواند کمک‌های بیشتری را جمع‌آوری کند.

صدیقی در ادامه در مورد نحوه ارسال کمک‌های جامعه مهاجر به دست آسیب‌دیدگان، افزود: در حال حاضر کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و پس از جمع‌آوری کمک‌ها، این ستاد نحوه رساندن آنها را به دست آسیب‌دیدگان بررسی خواهد کرد.  

هفته گذشته به دنبال بارش‌های مکرر در شمال افغانستان در منطقه ارگوی ولایت بدخشان حادثه رانش زمین رخ داد که بر اثر آن هزاران نفر کشته و صدها نفر نیز بر اثر تخریب منازل مسکونی آواره شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول