اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در راستای تلاش‌ برای رسیدگی به بازماندگان رانش زمین در «بدخشان»

افغان‌ها به یاری هموطنان آسیب‌دیده خود شتافتند+تصاویر

پس از وقوع حادثه دردناک رانش زمین در بدخشان مردم افغانستان در نقاط مختلف این کشور در حال جمع‌آوری کمک برای آسیب‎دیدگان این حادثه هستند.

افغان‌ها به یاری هموطنان آسیب‌دیده خود شتافتند+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پس از رانش زمین در بدخشان و اعلام یک روز عزای عمومی در افغانستان برای همدردی با بازماندگان این حادثه، اکنون گروه‌های مختلف مردمی در این کشور در حال جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان این رویداد هستند.

هرچند جمع‎آوری کمک به این آسیب‎دیدگان در ولایت‎های مختلف افغانستان به صورت پراکنده جریان دارد، اما این روند در ولایت‎های «فراه»، «غور»، «هلمند»، «هرات» و «قندهار» محسوس‎تر و منظم‎تر از ولایت‎های دیگر است.

هر شهروند افغان در حد توان مالی خود در حال کمک به هموطنان حادثه دیده است و حتی زنان با اهدای طلا و جواهرات در این راستا سهم می‌گیرند.

چند حساب بانکی نیز برای ارسال کمک‌های نقدی مردم ایجاد شده است.

بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی «فیس‌بوک» برای ابراز هم‌دردی نمایه‎های خود را به تصاویری از محل رویداد رانش زمین تغییر داده‌اند.

در همین حال برخی از کشورهای جهان، به‎ویژه کشورهای همسایه افغانستان آمادگی خود را برای مشارکت در امدادرسانی به منطقه آسیب‌دیده اعلام کرده‌اند.

روز جمعه (12 اردیبهشت) منطقه «ارگو» ولایت بدخشان افغانستان شاهد رخداد رانش زمین بود که بر اثر آن صدها نفر جان باخته و صدها خانه زیر خروارها خاک ناپدید شد.

تا کنون آمار متناقضی از کشته‌شدگان این رویداد ارائه شده که بین 500 تا 2 هزار و 700 نفر متغیر است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول