اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

هیأت پارلمانی افغانستان برای نظارت بر کمک‌ها به «بدخشان» می‌رود

هیأتی از پارلمان افغانستان، همراه با کمک‌های این مجلس برای نظارت بر نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان رانش زمین در ولایت بدخشان به شمال شرق این کشور اعزام می‌شوند.

هیأت پارلمانی افغانستان برای نظارت بر کمک‌ها به «بدخشان» می‌رود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در کابل، پارلمان افغانستان در نشست عمومی امروز (دوشنبه) خود تصمیم گرفت تا هیئتی را به همراه کمک‎های این مجلس، به ولایت بدخشان بفرستد و این هیئت از رسیدگی کمک‎ها به آسیب دیدگان رانش زمین در آن ولایت نظارت کند.

«نیلوفر ابراهیمی» عضو پارلمان افغانستان در نشست عمومی امروز این مجلس گفت: پارلمان افغانستان باید یک هیئت را به ولایت بدخشان بفرستد تا بر تمام کمک‎ها نظارت کند.

وی افزود: مردم بدخشان از رانش زمین آسیب زیادی دیده‎اند و پارلمان این کشور بایستی دفتری را برای رساندن کمک‎ها به این آسیب دیدگان در آن ولایت ایجاد کند تا تمام کالاهای ضروری و مواد غذایی از این طریق به آن‎ها ارسال شود.

عضو پارلمان افغانستان همچنین پیشنهاد کرد که یک شهرک بایستی برای بازماندگان این رویداد طبیعی ساخته شود، زیرا آن‎ها هم‎اکنون منزل مسکونی و جای امن ندارند.

«فوزیه کوفی» عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز بر اعزام هیئت در ولایت بدخشان تأکید کرد و گفت: این هیئت بایستی به سرپرستی یکی از وزرا به آن ولایت اعزام شود.

کوفی در ادامه گفت: در منطقه «ارگو» ولایت بدخشان اکنون بیش از 700 منزل مسکونی دیگر نیز در معرض خطر جدی رانش زمین قرار دارد.

«عبدالولی نیازی» عضو دیگر این مجلس رویداد ولایت بدخشان در شمال افغانستان را بی‎سابقه عنوان کرد و گفت: در این رویداد بیش از 2500 نفر کشته شده‌اند و در حالیکه اکنون نیز بیش از 2500 نفر دیگر منزل مسکونی ندارند و در بیابان‎ها زندگی می‎کنند.

نیازی در ادامه به رسیدن کمک به آسیب دیدگان این ولایت تأکید کرد و گفت: بازماندگان این رویداد باید هرچه زودتر از این منطقه انتقال داده شوند.

در همین حال، اکثر اعضای پارلمان افغانستان به آسیب دیدگان ولایت بدخشان این کشور وعده کمک نقدی کرده‌اند و برخی آن‎ها نیز این مبالغ نقدی را به ریاست این مجلس سپرده‌اند.

از این میان «رمضان بشر دوست» 150 هزار افغانی را به طور نقدی به رئیس پارلمان داد. همچنین «قدرت الله ذکی» عضو دیگر این مجلس وعده کمک 20 هزار دلاری را به این آسیب دیدگان داده است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز 2 ماه حقوق خود را که معادل 10 هزار دلار آمریکایی می‎شود به آسیب دیدگان رویداد ولایت بدخشان این کشور تخصیص داد.

در پایان این نشست تصمیم گرفته شد تا هیئتی در منطقه ارگوی ولایت بدخشان فرستاده شود و این هیئت تمام کمک‎ها را نظارت کرده و همچنین با بجاماندگان این رویداد ابراز همدردی کند.

انتهای پیام/.

مشرف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول