اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از شرکت «سرگئی لاوروف» در نشست وزیران شورای اروپا خبر داد

وزارت خارجه روسیه در آستانه شرکت «سرگئی لاوروف» در نشست کمیته وزیران شورای اروپا در وین، بر لزوم تاثیرگذاری کشورهای اروپایی بر اقدامات مقامات کی‌یف و استفاده از توان نظامی علیه مردم این کشور تاکید کرد.

روسیه از شرکت «سرگئی لاوروف» در نشست وزیران شورای اروپا خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  وزارت امور خارجه روسیه امروز، دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در تاریخ 6-5 ماه مه (16-15 اردیبهشت) در نشست کمیته وزیران کشورهای عضو شورای اروپا در وین شرکت خواهد کرد.

بر اساس این اطلاعات، در حاشیه این نشست دو روزه قرار است تماس‌های دوجانبه‌ای بین لاوروف با برخی مقامات اروپایی، از جمله دبیرکل شورای اروپا، وزیر خارجه اسلواکی و اتریش صورت بگیرد.

وزارت خارجه با یادآوری این مسئله که روسیه یکی از کشورهای مهم و دارای جایگاه خاص در اروپاست که همواره فعالانه در فعالیت‌های شورای اروپایی مشارکت دارد، افزود: با توجه به این وضعیت بحرانی در اوکراین، شورای اروپا باید از همه امکانات موجود برای رایزنی با مقامات کی‌یف و تاثیر گذاری بر اقدامات آنها با هدف فایق آمدن بر شکاف موجود در این کشور و ممانعت از ادامه خشونت‌ها در شرق اوکراین استفاده کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در رابطه با شرکت لاوروف در نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا منتشر شده، تاکید شده است که سیاست «در منگنه گذاشتن آزادی» رسانه‌ها، محدودیت در ترددها بین روسیه و اوکراین و بخصوص استفاده از توان ارتش اوکراین در مقابل مردم غیرنظامی در مناطق شرقی که از سوی حکومت جدید کی‌یف در پیش گرفته شده، باید فورا متوقف گردد.

در این سند  تاکید شده است که در این رابطه شورای اروپا وظیفه دارد تا از مقامات کی‌یف بخواهد تا بدون هیچ پیش شرطی توافقات ژنو برای کاهش وخامت اوضاع و فراهم سازی مقدمات لازم برای انجام اصلاحات در  قانون اساسی این کشور با توجه به منافع همه مناطق اوکراین را رعایت کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول