اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان برگزاری مجدد نشست چهارجانبه با موضوع اوکراین را خواستار شد

وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه برگزاری نشستی دوباره با حضور نمایندگان اوکراین، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا را برای پیگیری توافق «ژنو»، خواستار شد.

آلمان برگزاری مجدد نشست چهارجانبه با موضوع اوکراین را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «فرانک والتر اشتاینمایر» وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه برگزاری مجدد نشستی بین‌المللی برای بررسی تحولات اوکراین و پایان دادن به درگیری‌ها در مناطق شرقی این کشور را خواستار شد.

اشتاینمایر این درخواست را در تماس‌های تلفنی جداگانه که با «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه و همچنین «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته، مطرح کرده است. وی همچنین در این مورد با مسئولان سازمان امنیت و همکاری‌های اروپا نیز رایزنی کرده است.

وزیر خارجه آلمان که با شبکه «ARD» مصاحبه می‌کرد، گفت: «در گفت‌وگوهایی که در دو ساعت گذشته داشته‌ام، برای برگزاری دومین دور از «نشست ژنو» تلاش کرده‌ام.»

به گفته اشتاینمایر، هدف از این نشست «مشخص کردن نحوه پایان دادن به این درگیری و به مرور حرکت به سمت یک راهکار سیاسی» است. وی افزود: «هر چیز دیگر، غیرمسئولانه است و تنها به افزایش آمار قربانیان منجر می‌شود.»

وزرای خارجه آمریکا، روسیه، اوکراین و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی که روز 28 فروردین در شهر ژنو سوئیس داشتند، به توافقی دست یافتند که قرار بود پایانی بر درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین باشد. بر اساس آن توافق، قرار بود دولت موقت کی‌یف عفو عمومی اعلام کرده و به نفع روس‌تبارها در قانون اساسی اصلاحات ایجاد کند. در عوض روس‌تبارهای شرق‌نشین نیز متعهد شدند که تسلیحات خود را زمین گذاشته و مناطق تحت کنترل را تحویل دهند. تاکنون هیچ‌یک از بندهای این توافق اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول