اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشف بیش از ۶ تن مواد منفجره در شرق افغانستان/ کشته شدن 20 شبه‎نظامی طالبان

کشف خودرویی حاوی 6.5 تن مواد منفجره در شرق افغانستان، کشته‌شدن 20 شبه‎نظامی طالبان، کشته و زخمی شدن 3 نفر در ولایت «بادغیس» از جمله مهم‌ترین رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته هستند.

کشف بیش از ۶ تن مواد منفجره در شرق افغانستان/ کشته شدن 20 شبه‎نظامی طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک خودرو مملو از مواد منفجره را در منطقه «سرحوزه» ولایت «پکتیکا» در شرق افغانستان کشف و ضبط کردند.

براساس این اطلاعیه، مقدار مواد منفجره جاسازی شده در این خودرو بیش از 6 تن بوده که در ارتباط با این مسئله 2 نفر دستگیر شدند.

کشته‌شدن 11 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‌‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «شاجوی» ولایت «زابل» در جنوب افغانستان 11 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات 600 کیلوگرم مواد منفجره و مقداری سلاح سبک نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشته‌شدن 9 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «غزنی» و «پکتیا» 9 شبه‎نظامی طالبان کشته و 7 نفر دیگر آنان دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 3 حلقه مین و مقداری مواد منفجره و تعدادی سلاح سبک و سنگین از ولایت‎های «کنر» و «قندوز» به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

دستگیری 2 فرمانده شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«محمد اعظم» فرمانده پلیس منطقه «قره باغ» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 2 فرمانده شبه‎نظامی طالبان به نام‌های «ملاعبدالله» و «ملا عبدالرازق» را در منطقه «قره‌باغ» این ولایت دستگیر کردند.

کشته و زخمی‌شدن 3 نفر در ولایت بادغیس افغانستان

«میرویس میرزکوال»، سخنگوی والی ولایت «بادغیس» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر اصابت یک موشک در بخش شرقی ساختمان فرمانداری منطقه «مقر» این ولایت یک نفر کشته و 2 پلیس افغان زخمی شدند.

به گفته میرزکوال، این پرتاب زمانی صورت که یک همایش مردمی در منطقه مقر آغاز شده بود که توسط طالبان یک موشک به این منطقه اصابت کرد که بر اثر آن یک نفر کشته و 2 پلیس دیگر نیز زخمی ‎شدند.

از سوی دیگر مقامات ولایت «هرات» از کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به نام «ملا داوود» در منطقه «شیندند» این ولایت خبر دادند.

در همین حال «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی ولایت «غور» نیز از کشته شدن «فضل احمد» رئیس زندان منطقه «شهرک» این ولایت خبر داد.

به گفته خطیبی، فضل احمد چند روز پیش به هرات سفر کرده بود که در راه بازگشت در منطقه «اوبه» ولایت هرات توسط شبه‎نظامیان طالبان دستگیر و پس از 3 روز کشته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول